Technické specifikace
Standardní reklamní formáty
Rozměry jednotlivých bannerů (v px) naleznete v ceníku.
Doporučená datová velikost bannerů je 30 kB.
Při zasílání inzertních podkladů nezapomeňte připojit cílovou URL, na kterou má banner odkazovat.
Obecné specifikace pro cílové URL:
- Cílová URL musí vždy vést na funkční URL adresu, která neodkazuje na dokumenty jako je PDF, Word, Excel atd.
- Cílová URL adresa, která odkazuje na sociální sítě, nesmí být podmíněna přihlášením či registrací.
- Obsah cílové stránky nesmí být v rozporu s dobrými mravy, nebo mít podvodný či jinak nemorální obsah.
- Měřící kódy na URL (UTM) si klient nasazuje sám
Kreativy z externích reklamních systémů musí komunikovat na protokolu HTTPS. To znamená, že veškeré volání externího obsahu musí začínat na https://domena-systemu.cz/xxx, případně univerzální //domena-systemu.cz/xxx.
Formáty bannerů:
- Obrázkový – GIF, JPG, PNG
-
Flash + JPG
Podrobné informace o formátu Flash a definici clickthru naleznete ve specifikaci Sdružení pro internetovou reklamu.
Nezapomeňte také dodat zástupný obrázek ve formátu JPG.
-
HTML 5 – ZIP (HTML, CSS, JS, grafické prvky + zástupný JPG)
- 200 kB celková velikost všech souborů (po gzipu).
- Max 10 souborů, případné další se mohou načítat až se zpožděním, až se donačte celá stránka.
- Do velikosti se nepočítají sdílené knihovny stažené pomocí CDN – doporučujeme využít pro externí podpůrné knihovny.
- Formát nepodporuje IE8 a IE9: použije se zástupný obrázek (JPG).
- Nedoporučujeme použít automatizované nástroje pro převod flashových bannerů (např. Swiffy od Google).
- Pro složitější animace není vhodné ani použití jQuery, spíše optimalizované animační knihovny jako je např. GreenSock.
Užitečné informace přináší návod od Sdružení pro internetovou reklamu. [PDF]