Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


DigiZone.cz: Výrobci připouštějí postupný zánik plazmových televizí

Výroba plazmových televizorů bude v následujících letech klesat, až postupně zanikne. Na Kulatém stolu o digitalizaci serveru DigiZone.cz se na tom minulý týden shodli zástupci výrobců televizí. Ani masivní nástup 3D technologií do domácností se v nejbližší době nečeká.

26. 4. 2010

Tématem již osmého Kulatého stolu o digitalizaci, který pravidelně pořádá odborný server DigiZone.cz, tentokrát byly nové trendy v technologiích a televizní technice. Ve třech panelových diskuzích se hovořilo o tom, jaké jsou nové technické možnosti sledování televize, zda výrobci televizorů nepředbíhají novými funkcemi televizních přijímačů dobu, nebo o největší novince letošního roku, kterou jsou televizory se stereoskopickým zobrazováním (3D). Zástupci zúčastněných společností se shodli na tom, že produkci plazmových televizorů v budoucnu nahradí nová technologie OLED televizí s podsvíceným obrazem.

KSDZ - foto

Podle výsledků kontinuálního výzkumu společnosti Mediaresearch, které na konferenci prezentovala předsedkyně představenstva Tereza Šimečková, vlastnilo plazmovou televizi ve třetím čtvrtletí loňského roku 7 % českých domácností, zatímco konkurenční LCD televizory uvádělo až 22 % domácností.

Pokud by se stejný průzkum dělal pro jednotlivé velikosti úhlopříček televizorů, u větších velikostí by byl poměr pro plazmy výrazně lepší, podotknul Lukáš Holub (Panasonic). Na českém trhu totiž výrazně chybí plazmové televize menších rozměrů s úhlopříčkami pod 60 cm. Panasonic, který se zaměřuje především na produkci plazmových televizorů, však menší přístroje pro český trh vyrábět nehodlá.

Společnost LG Electronics plánuje podle manažera pro ČR Romana Klačka do roku 2016 zcela nahradit výrobu plazmových televizí přijímači s LED a OLED podsvícením. Postupné omezení výroby plazem připustil i manažer společnosti Samsung Ondřej Lukáč, podle něhož firma loni dosáhla velkých úspěchů s prodejem nově nasazených LED televizorů.

Výrobci diskutovali také o tom, jaké funkce vlastně divák požaduje od své nové televize a také o fenoménu nastupujících 3D televizorů. Účastníci konference si mohli přímo na místě vyzkoušet 3D televizor s LED podsvícením (Samsung) a 3D plazmový televizor (Panasonic). Nadšení výrobců z nových technologií mírnil prodejce televizní techniky David Rácz, podle něhož se zákazníci při koupi nového přístroje řídí především cenou.

Jedna z panelových diskuzí konference se věnovala také obsahu televizního vysílání a jeho distribuci. Zástupci televizních stanic, technický ředitel TV Prima Patrik Slavík a generální ředitel kanálu Sport 5 Jiří Hojgr, se shodli na tom, že 3D vysílání je v tuzemsku zatím hudbou budoucnosti. Televize totiž mají potíže i se zaváděním vysílání ve vysokém rozlišení obrazu (HDTV). Naopak Martin Kotík (Rolling Pictures) míní, že všechny televize postupně budou muset na 3D vysílání přejít. Výkonný ředitel satelitní služby Skylink Jaromír Glisník potom prohlásil, že jeho firma letos 3D programy svým zákazníkům nezprostředkuje, ale bude propagovat testovací 3D program, který se objeví na satelitu Astra na stejné vysílací pozici jako Skylink.

Marcel Procházka (ČRa) na konferenci potvrdil, že České Radiokomunikace v polovině května provedou v Praze první test zemské digitální televize nové generace, DVB-T2. Součástí tohoto testu však nebude 3D vysílání. Tento standard je primárně určen pro HDTV, vysvětlil Procházka, podle něhož se v testovací síti objeví programy České televize a Novy.

Diskuse o technologiích a funkcích televizorů nové generace ukázala, že podobné akce, na nichž by si výrobci vyměňovali názory a zkušenosti se svými zákazníky a odborníky, tady chybí, prohlásil šéfredaktor serveru DigiZone.cz Jan Potůček, který konferenci moderoval. Pokusíme se to napravit a k tématu nových televizorů nebo ke zdravotním rizikům spojeným se sledováním 3D obrazu, se vrátíme v září na dalším odborném setkání, dodal.

Podrobnosti o průběhu konference jsou k dispozici v souhrnném článku Zbytečné 3D televizory? Bez nich by se v 3D vysílat ani nezačalo, namítají výrobci na serveru DigiZone.cz. Výběr fotografií je k dispozici na stránkách akce, stejně jako materiál s přehledem všech 3D televizorů, které se letos objeví na českém trhu.

Partnerem konference byl poskytovatel satelitní digitální televize Skylink. Mediálně akci podporoval týdeník Marketing & Media, server ČRo Internet a magazín Stereo & Video.

Partner:

Skylink - logo

Mediální partneři:

ČRo Internet
MaM
Stereo a Video




Pro bližší informace prosím kontaktujte:

Hana Jarešová, marketingová ředitelka
Internet Info, s.r.o., M. Horákové 109/116, 160 41 Praha 6
Tel. : 277 004 630 fax 277 004 601
E-mail: hana.jaresova@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz

O DigiZone.cz (www.digizone.cz)

DigiZone.cz je specializovaný zpravodajský server o digitálním vysílání. Je určen všem, kteří se zajímají o projekt digitalizace v České republice. Jako jediný český server na jednom místě soustřeďuje aktuální a zasvěcené zpravodajství, informace o technických vlastnostech a programové náplni vysílání, mapy pokrytí digitálním signálem, obsáhlou databázi set-top-boxů a další důležité informace ze světa digitálního vysílání.

O společnosti Internet Info, s.r.o., (www.iinfo.cz)

Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z největších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských a zábavních serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone, Podnikatel, Slunečnice, Bomba, Vitalia), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby v oblasti internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice. Organizačně zajišťuje také chod sdružení TUESDAY Business Network, které pořádá odborné konference a setkání IT odborníků.