Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


DigiZone.cz: Česká obchodní inspekce se zaměří na prodejce set-top-boxů

Jednoznačná podpora formátu MPEG-2 ze strany ČTÚ nebo zvýšená pozornost České obchodní inspekce při prodeji set-top-boxů patřily k nejzásadnějším bodům Kulatého stolu o digitalizaci, který včera uspořádal zpravodajský server o digitálním vysílání DigiZone.cz.

24. 5. 2006

Odborná konference Kulatý stůl o digitalizaci s podtitulem „Otazníky při zavádění digitální televize“ se konala v konferenčním sále Žižkovského vysílače a zúčastnily se jí špičky z oblasti digitalizace v čele s ministryní informatiky Danou Bérovou. Mezi diskutujícími nechyběli zástupci vysílatelů, televizí, státní správy nebo prodejci digitální techniky. V průběhu živé diskuse moderované šéfredaktorem serveru DigiZone.cz Janem Potůčkem byly zmíněny všechny zásadní okruhy aktuálních témat digitalizace.

Například technickou otázku formátu vysílání celkem jednoznačně vyjasnil Pavel Dvořák, předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu: „V této chvíli ČTÚ jednoznačně podporuje MPEG-2, úvahy o MPEG-4 jsou předčasné.“ Martin Žilka z Českého Telecomu v této souvislosti prohlásil, že Český Telecom bude toto stanovisko při svém vysílání respektovat.

Kulatý stůl o digitalizaci

Účastníci kulatého stolu: zleva Zdeněk Duspiva, Pavel Hanuš, Ivo Ferkl, Václav Žák, Dana Bérová, Jan Potůček, Martin Roztočil, Pavel Dvořák.

Ministryně informatiky Dana Bérová ubezpečila všechny zúčastněné, že peníze ze státního rozpočtu na propagaci digitalizace budou vyhrazeny včas, aby tato operace nemohla být narušena blížícími se volbami do Poslanecké sněmovny. Podle náměstka ministryně informatiky Pavla Koláře by měl stát přispívat vybraným skupinám obyvatel se zdravotním postižením na všechny typy digitálních přijímačů, tedy i na integrované digitální televizory a set-top-boxy se zpětným kanálem. Výše podpory by měla být u všech typů přijímačů stejná, podrobnosti by měla do podzimu projednat vláda.

Největším problémem digitálních set-top-boxů určených pro příjem zemského digitálního vysílání je na českém trhu absence kódování češtiny. Jiří Študlar z České obchodní inspekce ujistil, že prodej set-top-boxů, které nepodporují češtinu, bude postižitelný v případě, že na tuto skutečnost prodejce zákazníka neupozorní. „Chystáme v tomto ohledu jisté akce,“ uvedl Študlar. Zároveň vyloučil, že by ČOI jakýmkoli způsobem mohla zakázat dovoz a prodej analogových televizních přijímačů. Prodejci ale budou muset zákazníky upozornit, že tyto přijímače neumožní sledovat digitální stanice.

Nálepka - Umí dobře česky

Server DigiZone.cz na konferenci představil nový symbol, nálepku „Umí dobře česky“. Toto označení budou moci získat všechny set-top-boxy, které českým uživatelům poskytnou plný jazykový komfort – budou splňovat podmínku českého návodu k použití, českého menu a správné české diakritiky v teletextu i elektronickém průvodci. Tuto nálepku budou po dohodě moci využít jak výrobci, tak prodejci těchto přístrojů.

Kulatý stůl o digitalizaci se konal pod záštitou Ministerstva informatiky ČR. Partnerem kulatého stolu se stala společnost Radiokomunikace, generální partner serveru DigiZone.cz.

Více informací o konferenci naleznete v článku Jaká témata se dostala na kulatý stůl o digitalizaci na serveru DigiZone.cz Zároveň si můžete prohlédnout další fotografie z akce.

Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Ján Simkanič, mediální ředitel
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 123, 110 fax 244 003 220
E-mail: simkanic@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz

O DigiZone.cz

DigiZone.cz je specializovaný zpravodajský server o digitálním vysílání. Je určen všem, kteří se zajímají o projekt digitalizace v České republice. Jako jediný český server na jednom místě soustřeďuje aktuální a zasvěcené zpravodajství, informace o technických vlastnostech a programové náplni vysílání, mapy pokrytí digitálním signálem, obsáhlou databázi set-top-boxů a další důležité informace ze světa digitálního vysílání.

O společnosti Internet Info, s. r. o.
Společnost Internet Info, s.r.o., je významným hráčem českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby pro optimalizaci internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice.