Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


DigiZone.cz: Nova s Primou se rozhodují, zda vypnou analog v Praze v termínu

Vypnutí analogového vysílání televizí Nova a Prima podle termínu Technického plánu přechodu, úroveň mediální kampaně informující o dubnových změnách v Praze nebo formy prodeje reklamy na nově vzniklých tématických kanálech. Tyto a řada dalších otázek byla tématem panelových diskuzí konference Kulatý stůl o digitalizaci, kterou včera uspořádal zpravodajský server DigiZone.cz.

1. 4. 2009

Na včerejším šestém Kulatém stole o digitalizaci, který pravidelně pořádá odborný server DigiZone.cz, se sešlo na 80 expertů z oblasti digitalizace, aby zhodnotili aktuální průběh vypínání analogového signálu v Praze, připravenost všech stran na analogovou tmu a možnosti nově vznikajících tematických kanálů.

V prvním bloku věnovaném vypínání analogu v Praze zasedli za „kulatý stůl“ Pavel Dvořák (ČTÚ), Petr Dvořák (TV Nova), Pavel Hanuš (Česká televize), Kamil Levinský (ČRa) a Patrik Slavík (Prima TV). Ředitel televize Nova Petr Dvořák hned na úvod konference prohlásil, že TV Nova nevypne analogový signál, pokud nebudou splněny všechny podmínky Technického plánu přechodu, jako například masivní informační kampaň. Nova společně s Primou a ČT zadaly průzkum připravenosti Pražanů na vypnutí analogového vysílání z vysílače Praha-město (Žižkov) a teprve na základě jeho výsledku se koncem dubna rozhodnou, zda toto vysílání k 30. dubnu skutečně vypnou. Pavel Dvořák uvedl, že pokud některá z komerčních televizí analog nevypne, napíše regulační orgán Radě pro rozhlasové a televizní vysílání, aby byly zahájeny kroky k odebrání licencí pro bonusové programy Nova Cinema a Prima Cool a byly popřípadě zdraženy ceny za vysílání na analogových kmitočtech. Debatovalo se také o vypínání dokrývačů, ale především o úrovni a míře mediální kampaně, která má Pražany upozornit na to, že na konci dubna přijdou o analogové vysílání.

Druhá část programu byla zaměřena na plnoformátové televize. Petra Dvořáka v diskuzi doplnili Rudolf Pop (Česká televize), Marek Singer (Prima TV) a Janka Vozárová (TV Barrandov). Mluvilo se o tom, jaké mají nově vzniklé plnoformátové televize možnosti dostat se ke svým divákům, ale i o měření sledovanosti a podobách prodeje reklamního prostoru. Ředitelka televize Barrandov oznámila, že od května by se měla tato stanice stát přidruženým členem Asociace televizních organizací, zadavatele peoplemetrového měření sledovanosti televizí, a dostávat tak z peoplemetrů stejná data jako Česká televize, Nova a Prima.

DZ_kulaty_stul_VI
DZ_kulaty_stul_VI

V závěrečném panelu se sešli zástupci tematických kanálů Jiří Balvín (Óčko), Milan Fridrich (ČT24 a ČT4), Marek Kindernay (Nova Sport) a Martin Mrnka (Z1). Diskutovali na téma úrovně pokrytí zemským digitálním signálem – kdy se ještě novým televizím vyplatí a kdy už by rentabilní nebylo. Milan Fridrich hájil projekt sportovního kanálu České televize jako opory menšinových sportů v České republice a dočkal se pochvaly i od ředitele konkurenční Novy Sport. Marek Kindernay však uvedl, že by ČT neměla nadsazovat ceny za vysílací práva u důležitých sportovních událostí, o které mají zájem také komerční televize. Diskutující se také shodli na tom, že konkrétně u sportovních kanálů má smysl přecházet na vysílání ve vysokém rozlišení obrazu (HDTV), zatímco u zpravodajských a hudebních televizí je HD zbytečným luxusem.

Diskuze včerejšího kulatého stolu byla zajímavá z mnoha pohledů – především proto, že se její účastníci snažili jasně definovat možné problémy spojené s blížícím se vypínáním analogového televizního vysílání v Praze, a to ještě předtím, než toto vypínání nastane, říká Jan Potůček, šéfredaktor serveru DigiZone.cz a zároveň moderátor konference.

Podrobnosti o průběhu konference jsou k dispozici v souhrnném článku na serveru DigiZone.cz. Výběr fotografií je uložen na stránkách akce, stejně jako materiál s mapami, které ukazují termíny vypínání analogových vysílačů v České republice.

V závěru konference byly vyhlášeny výsledky soutěže o nejlepší fotografie parabol, kterou společně vyhlásili společnost SES Astra a server DigiZone.cz. Absolutním vítězem, který získal fotoaparát Canon EOS 450D, se stal Peter Morvay. Vítězem v kategorii individuální satelitní paraboly je Jakub Kopecký. Nejlepší fotku s parabolou, která je součástí společných televizních antén, poslal Michal Janura. Oba získali plazmový televizor Samsung PS42A417.

DZ_soutez
Peter Morvay


DZ_soutez_Kopecky
Jakub Kopecký


DZ_soutez_Janura
Michal Janura

Partnerem konference byla společnost SES Astra, mediálním partnerem pak magazín Marketing & Media.


Partner
astra

Mediální partner
Marketing a Media

Pořadatel
Logo DigiZone.cz

Pro bližší informace prosím kontaktujte:

Hana Šebelová, marketingová ředitelka
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 130, 110, fax 244 003 220, mobil 724 064 994
E-mail: sebelova@iinfo.cz; /

O DigiZone.cz (www.digizone.cz)

DigiZone.cz je specializovaný zpravodajský server o digitálním vysílání. Je určen všem, kteří se zajímají o projekt digitalizace v České republice. Jako jediný český server na jednom místě soustřeďuje aktuální a zasvěcené zpravodajství, informace o technických vlastnostech a programové náplni vysílání, mapy pokrytí digitálním signálem, obsáhlou databázi set-top-boxů a další důležité informace ze světa digitálního vysílání.

O společnosti Internet Info, s. r. o. (www.iinfo.cz)

Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z největších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských a zábavních serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone, Podnikatel, Vitalia, Slunečnice, Bomba), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby v oblasti internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice. Pod hlavičkou sdružení TUESDAY Business Network pořádá odborné konference zaměřené na IT segment.