DobrýWeb.cz: Živnostenská banka, GE Money Bank a Česká spořitelna mají nejlepší internetové stránky
Živnostenská banka, GE Money Bank a Česká spořitelna mají nejkvalitněji zpracované internetové prezentace mezi tuzemskými bankami. Prokázala to studie, kterou připravilo konzultační a poradenské centrum Dobrý web. K hlavním přednostem webů zmíněných bank patří velké množství relevantních informací, jež jsou snadno dostupné a jsou prezentovány ve velice srozumitelné a přehledné podobě.
17. 1. 2006Studie centra Dobrý web analyzovala weby 15 největších bank působících v České republice (řazeno podle počtu klientů na konci roku 2004). Na základě zjištěných údajů lze obecně říci, že největší problémy bankovních prezentací na Internetu se týkají použitelnosti a také viditelnosti ve vyhledávačích, které v současnosti patří mezi hlavní zdroje návštěvníků.
Alarmující je skutečnost, že 73 % z analyzovaných webů obsahuje nedostatky z hlediska použitelnosti v případě, že uživatel chce najít základní kontaktní údaje o bance,
poznamenává k výsledkům studie Luboš Plotěný, konzultant Dobrého webu. Na vážné prohřešky proti použitelnosti lze narazit především u složitějších prvků, jako například u online poptávkových formulářů nebo úvěrových kalkulaček. Tyto prvky mohou mít reálný přínos pouze v případě, že je uživatelé jsou schopni používat, což v řadě případů neplatí,
dodává Luboš Plotěný.
Celkové výsledky shrnuje níže uvedená tabulka, ze které vyplývá, že nejlépe se s nároky současného internetového prostředí vyrovnaly Živnostenská banka, GE Money Bank a Česká spořitelna. Naopak nejvíce výhrad lze vznést proti webu Poštovní spořitelny. Kromě použitelnosti byl v rámci analýzy kladen největší důraz na obsahovou stránku webů, řešení internetového marketingu, provázanost s dalšími komunikačními kanály a bezbariérovou přístupnost webů.
Další informace naleznete v Manažerském shrnutí studie nebo na stránkách Dobrého webu.
Studie byla vypracována ve spolupráci s finančním serverem Měšec.cz.
Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Ján Simkanič, Product Manager
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 123,110, fax 244 003 220
E-mail: simkanic@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz
Dobrýweb.cz
Dobrý web je profesionální poradenské centrum v oblasti tvorby www stránek, správy jejich obsahu, internetového marketingu, optimalizace pro vyhledávače, informační architektury, přístupnosti a použitelnosti webových stránek. Tým zkušených konzultantů pro své zákazníky zpracovává studie, analýzy, audity a školení témat, které mají za cíl přinést webovým stránkám maximální možný efekt, zvýšit jejich návštěvnost a obchodní výkonnost. Doporučuje potřebná vylepšení a nebo se na nich přímo podílí.
O společnosti Internet Info, s. r. o.
Společnost Internet Info, s.r.o., je významným hráčem českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských serverů (Lupa.cz, Měšec.cz, Root.cz a další), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz, pod hlavičkou Dobrý web poskytuje konzultační služby pro optimalizaci internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice.