Dobrý web: WebTop100: nejlepší firemní web má společnost ČEZ
Soutěž o nejlepší firemní webovou prezentaci WebTop100 2008 zná své vítěze. Nejlepší firemní web má podle odborné poroty v čele s předsedkyní Danou Bérovou společnost ČEZ. Vyhlášení výsledků proběhlo v den odborné konference WebTop100.
31. 10. 2008Sedmý ročník soutěže WebTop100 oceňující kvalitu zpracování firemních internetových prezentací a jejich přínos pro uživatele zná své vítěze. Žebříček soutěžních webů nejvýznamnějších firem podnikajících v České republice vyhrála společnost ČEZ (www.cez.cz). Na druhém místě se umístily stránky společnosti T-Mobile (www.t-mobile.cz), následované webem společnosti Česká pojišťovna (www.ceskapojistovna.cz). O výsledcích rozhodla odborná porota složená ze specialistů na internetový marketing a odborníků na jednotlivé segmenty podnikání. Pořadatelem projektu WebTop100 je konzultační centrum Dobrý web.
V letošním ročníku bylo hodnoceno téměř 190 firemních prezentací. Kromě vítěze v hlavním žebříčku WebTop100 byli na slavnostním galavečeru v disco klubu Pacha v Praze vyhlášeni vítězové 10 oborových žebříčků, kam byly firmy zařazeny podle oboru podnikatelské činnosti, dále nejlepší web v kategorii Microsite a výherci tří speciálních cen – marketingové, designové a uživatelské trefy.
Vítězové oborových žebříčků WebTop100 za rok 2008:
- Auto-moto: Škoda Auto (www.skoda-auto.cz)
- Telekomunikace a IT: PeckaDesign (www.peckadesign.cz)
- Finance: Hypoteční banka (www.hypotecnibanka.cz)
- Obchod a prodej: FREEPORT LEISURE (CZECH REPUBLIC) (www.freeport.cz)
- Průmysl: Lesy České republiky (www.lesycr.cz)
- Energetika: ČEZ (www.cez.cz)
- Transport: Dopravní podnik hl. m. Prahy (www.dpp.cz)
- Cestovní ruch: Ministerstvo zahraničních věcí ČR (www.czech.cz)
- E-shop: MEGAPIXEL (www.megapixel.cz)
- Potravinářství a gastronomie: Plzeňský Prazdroj (www.prazdroj.cz)
- Microsite: STOCK Plzeň-Božkov (www.fs8000.cz)
- Marketingová trefa: BAŤA (www.bata.cz)
- Designová trefa: Opavia – LU (www.brumik.cz)
- Uživatelská trefa: Dopravní podnik hl. m. Prahy (www.dpp.cz)
Velmi dobře si uvědomujeme, že technicky špičkově zpracovaný web s moderní grafikou a silným marketingem ještě nemusí být zárukou úspěchu. Tuto skutečnost se snažíme důsledně odrážet i v metodice hodnocení. V rámci letošního hodnocení WebTop100 jsme proto kladli mnohem větší důraz na to, jestli má web pro návštěvníky skutečný přínos a jak se dokáže odlišit oproti firemním prezentacím konkurence,
upřesňuje Luboš Plotěný, vedoucí pořadatelského projektu Dobrý web.
Metodika hodnocení zahrnuje podrobný pohled na webové stránky v pěti hodnocených oblastech. Vedle nejdůležitějšího hodnotícího kritéria, kterým byl přínos webu pro uživatele, se dále hodnotila také použitelnost, grafický design, technické řešení a marketing. Výsledky soutěže tak poskytují důležitou zpětnou vazbu nejen pro internetové uživatele, ale především pro majitele webů a jejich tvůrce, kteří obdrží písemná podrobná hodnocení s tipy na zlepšení svých webů. Přehled výsledků je k dispozici na stránkách projektu WebTop100.
Součástí projektu WebTop100 je i každoroční celodenní odborná konference. Její bohatý program byl tentokrát rozdělen do čtyř bloků. První blok se věnoval tomu, jak správně uchopit redesign korporátního webu a jakých chyb se vyvarovat. Ve druhém bloku s názvem 2 slidy teorie, 10 minut praxe byly prostřednictvím případových studií prezentovány nové a netradiční možnosti internetové propagace. Nechyběly ani komentované ukázky stále opakovaných chyb, které se na firemních webech vyskytují. Odpolední blok byl věnován moderním technologiím a trendům ve vlastním podnikání. V závěrečné části konference byl hodnocen současný stav firemních webů pohledem žebříčků WebTop100.
Svá odborná vystoupení předvedla celá řada expertů z oboru. Za přednáškový stůl se postavil například Alan Záruba (CICZ), Kamil Skramuský (SYMBIO Digital), Petra Větrovská (Outrider), Jaroslav Bengl (Google) nebo Dana Bérová (Gartner). Do panelových diskuzí zasedli Josef Drobílek (Hypoteční banka), Eva Štípková (Vodafone), Martin Lysoněk (Baťa) nebo Radek Ježdík (CzechTrade) a další.
Podrobný článek mapující průběh konference je k dispozici v článku WebTop100: zaměřeno na přínos pro uživatele na serveru Lupa.cz a online reportáž na stránkách WebTop100.
Generálním partnerem byla společnost IBM Česká republika, partnerem potom Tuesday Business Network. Mediálními partnery byli časopis BIZ, týdeníky Marketing & Media, Profit a Czech Business Weekly, zpravodajský server Aktuálně.cz a portály Centrum a Atlas.
Generální partner:
Partner:
Mediální partneři:
Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Hana Šebelová, marketingová ředitelka
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 130, fax 241 003 220
E-mail: sebelova@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz
O Dobrém webu (www.dobryweb.cz)
Konzultační a poradenské centrum Dobrý web pomáhá svým klientům vytvářet obchodně úspěšné a uživatelsky přívětivé webové stránky. Tým Dobrého webu sestává z předních odborníků na návratnost investic do webových projektů, ergonomii webu a bezbariérovou přístupnost. Dobrý web pravidelně pořádá školení a semináře, vydává srovnávací analýzy, sestavuje efektivní marketingové strategie a spravuje reklamní kampaně.
O společnosti Internet Info, s. r. o. (www.iinfo.cz)
Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z největších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských a zábavních serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone, Podnikatel, Slunečnice, Bomba), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby v oblasti internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice.