Dobrý web: Konference User Experience přinesla inspiraci ze zahraničí
Tento týden se uskutečnila dvoudenní konference s názvem User Experience, zaměřená na oblast použitelnosti webu, chování uživatelů a metod testování. Mezi přednášejícími byli i zahraniční odborníci, kteří přinesli českému publiku řadu zajímavých podnětů z mezinárodního prostředí.
24. 6. 2010Ve dnech 22. a 23. června 2010 se konala konference User Experience s podtitulem Cesta k úspěšnému webu (http://konference.dobryweb.cz/ux). Dvoudenní akci nabitou informacemi uspořádala konzultační agentura Dobrý web.
První den probíhal v tradičním přednáškovém duchu, kdy se v Konferenčním centru CITY v Praze za řečnickým pultem vystřídala řada předních odborníků z Česka i zahraničí. Hovořilo se především o použitelnosti webu, ergonomii, výzkumu chování uživatelů na webu, designu, nebo třeba metodách testování. Tato témata přilákala téměř 140 zájemců o tuto oblast. Průběh konference mohla široká veřejnost sledovat také na twitteru a Facebooku.
Program zahájil Jeff Johnson (Ul Wizards) svou přednáškou o obchodním přínosu použitelnosti, v níž popsal, proč je vůbec důležité do použitelnosti investovat, jaká je návratnost těchto investic a jak se při tom vyhnout zásadním chybám. Po něm vystoupil Lukáš Hroch (SYMBIO Digital), který upozornil na správné způsoby řešení nejčastějších prvků na webu jako je třeba vyhledávání nebo vytvoření objednávky.
Adam Fendrych (Dobrý web) pohovořil o základních nástrojích a metodách pro zlepšení použitelnosti webu a jejich využití. Poté poradil Christian Jansen (Sun Microsystems) účastníkům, jak řídit celý proces spolupráce ve větším týmu a najít společnou řeč mezi designérem, grafikem a programátorem. Na závěr dopoledního bloku vystoupil ještě Petr Štědrý (Hewlett-Packard) s případovou studií o testování použitelnosti na dálku, které je pro firmy levné a přitom efektivní.
O chování uživatelů, změnách jejich zvyklostí a o tom, jak je zkoumat, byla přednáška dvou specialistů z firmy Google – Jenny Gove a Patricka Larvie. Po ní si účastníci mohli vyslechnout panelovou diskusi na téma Webová analytika vs. uživatelský výzkum, které se zúčastnili Luboš Plotěný (Dobrý web), Jakub Franc (Sun Microsystems), Jiří Brázda (Optimics), Roman Appeltauer (Telefónica O2) a Lukáš Zaplatílek (ET NETERA).
Elisa del Galdo (Flow Interactive) přednesla svou prezentaci o zahraničních trendech user experience, v níž se zaměřila především na obchodní přesvědčivost designu, emoční design, či uživatelský výzkum na dálku, a to i v mezinárodních podmínkách. Závěr celého dne patřil dvěma seminářům zástupců společnosti Sun Microsystems, Jakuba France a Jiřího Mžourka. První byl zaměřen na uživatelský výzkum, druhý na zavádění user experience do firmy a orientaci vývoje na uživatele.
V odpolední části konference měli účastníci příležitost zúčastnit se slosování o atraktivní ceny. Mezi nimi byla například licence Axure, školení agentury Dobrý web dle vlastního výběru, licence Balsamiq, nebo třeba odborné publikace Jeffa Johnsona.
Druhý den akce se konaly prakticky zaměřené workshopy. Díky menšímu počtu účastníků bylo více prostoru na dotazy a diskuse týkající se konkrétních problémů, které firmy řeší v každodenní praxi.
Témata workshopů:
- Designing What to Design: A Task-Focused Conceptual Model – Jeff Johnson (Ul Wizards)
- The Magic of Design – Elisa del Galdo (Flow Interactive)
- GUI Bloopers – Jeff Johnson (Ul Wizards)
- Agile Development and User Experience – Christian Jansen (SUN Microsystems)
Podrobný program je k dispozici na stránkách konference (http://konference.dobryweb.cz/ux/). Příští týden budou zveřejněny také jednotlivé prezentace a výběr fotografií z akce.
Před nedávnem zřídila agentura Dobrý web novou speciální facebook page na téma použitelnosti. „Na ní se čtenáři dozví řadu zajímavostí z této oblasti, různé tipy, upozornění na novinky, případně mohou diskutovat o konkrétních webech,“ upřesňuje ředitel agentury Luboš Plotěný a dodává: „K příležitosti konání konference User Experience jsme také připravili speciální akční nabídku. Pokud firmy zaregistrují své weby do 4. července 2010, mají možnost získat naše vybrané služby zcela zdarma.“
Bližší informace o speciální akci vybraných služeb zdarma či s 30% slevou, která se týká uživatelského testování, A/B testování, správy PPC kampaní a zadávací dokumentace pro návrh webu, naleznou zájemci přímo na stránkách agentury Dobrý web.
Konferenci pořádá konzultační agentura Dobrý web a koná se pod záštitou občanského sdružení Prague ACM SIGCHI. Programovým partnerem je společnost Flow Interactive a produktovými partnery společnosti Balsamiq Studios, Axure a friendlyway. Mediálně konferenci podporují týdeník Marketing & Media, podnikatelský týdeník Profit a internetový magazín Zdroják.cz.
Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Hana Rošická, PR a marketing
Internet Info, s.r.o., Milady Horákové 109/116, 160 41 Praha 6
Tel. 277 004 631, fax 277 004 601
E-mail: hana.rosicka@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz
O Dobrém webu
(www.dobryweb.cz)Konzultační a poradenská agentura Dobrý web pomáhá svým klientům vytvářet obchodně úspěšné a uživatelsky přívětivé webové stránky. Tým Dobrého webu sestává z předních odborníků na návratnost investic do webových projektů, ergonomii webu a bezbariérovou přístupnost. Dobrý web pravidelně pořádá školení a semináře, vydává srovnávací analýzy, sestavuje efektivní marketingové strategie a spravuje reklamní kampaně.
O společnosti Internet Info, s. r. o.
(www.iinfo.cz)Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z největších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských a zábavních serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone, Podnikatel, Slunečnice, Bomba, Vitalia), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby v oblasti internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice. Organizačně zajišťuje také chod sdružení TUESDAY Business Network, které pořádá odborné konference a setkání IT odborníků.