Dobrý web: Vítězem soutěže WebTop100 se stala Česká pošta
Firemní web České pošty zabodoval u poroty soutěže WebTop100 a stal se vítězem hlavního žebříčku. Jsou známy také nejlepší weby z 11 oborových a 2 speciálních žebříčků. Hodnoceno bylo celkem přes 210 webů, což je zatím nejvíce v historii soutěže. Kromě samotného vyhlášení výsledků soutěže včera také proběhla odborná konference WebTop100 zaměřená na firemní weby.
20. 10. 2010Včera byly slavnostně vyhlášeny výsledky devátého ročníku soutěže WebTop100, která oceňuje kvalitu zpracování firemních internetových prezentací. Vítězem hlavního žebříčku, který zahrnuje 100 hospodářsky nejsilnějších firem v ČR, se stala Česká Pošta (www.ceskaposta.cz). Jde o výrazný posun oproti loňsku, kdy se tato společnost umístila osmá. Stříbrná příčka patří firmě Czech Coal (www.czechcoal.cz) a v loňském roce vítězná prezentace společnosti ČEZ (www.cez.cz) skončila nyní na třetím místě. O výsledcích rozhodla odborná porota složená ze specialistů na internetový marketing a odborníků na jednotlivé segmenty podnikání.
V letošním ročníku bylo hodnoceno více než 210 firemních prezentací, což je dosud nejvíce v historii soutěže. Na slavnostním galavečeru, který moderoval Jaromír Bosák, byly předány ceny také vítězům 11 oborových žebříčků a dvou speciálních kategorií Microsite a Marketingový nástroj. Zvláštní ocenění si odnesli výherci za nejlépe zpracovaný web z hlediska marketingu, designu a přínosu pro uživatele.
Své vítězství obhájily v žebříčcích Finance, resp. Obchod společnosti Hypoteční banka a FREEPORT LEISURE (CZECH REPUBLIC). V ostatních oborech se pořadí oproti loňsku zamíchalo. „Zdá se, že prezentace, které dříve v soutěži vyhrávaly, letos ztratily svou neohroženou pozici. Naopak dříve hůře hodnocené weby na sobě značně zapracovaly, což se promítlo také do výsledků,“ komentuje Luboš Plotěný, ředitel konzultační agentury Dobrý web, která soutěž pořádá. „Doporučuji všem soutěžícím, aby do příštího ročníku neusnuli na vavřínech a i nadále se snažili své prezentace vylepšovat,“ dodává Plotěný.
Vítězové soutěže WebTop100 v roce 2010:
- Auto-moto: AMILO Car (www.amilocar.cz)
- IT: Technodat, CAE – systémy (www.technodat.cz)
- Telekomunikace: IPEX (www.ipex.cz)
- Finance: Hypoteční banka (www.hypotecnibanka.cz)
- Obchod: FREEPORT LEISURE (CZECH REPUBLIC) (www.freeport.cz)
- Průmysl: ETA (www.eta.cz)
- Energetika: Czech Coal (www.czechcoal.cz)
- Služby: Telefónica O2 Czech Republic (www.o2-tv.cz)
- E-shop: Global Wines (www.global-wines.cz)
- Potravinářství a gastronomie: HERO CZECH (www.detskavyziva.cz)
- Transport: Česká pošta (www.ceskaposta.cz)
- Microsite: Olympus Czech Group (www.stansetvaripen.cz)
- Marketingový nástroj: Telefónica O2 Czech Republic (www.odmenazadobiti.cz)
- Marketingová trefa: VIVANTIS (www.hodinky.cz)
- Designová trefa: AZ Catering services (www.pivovargroll.cz)
- Uživatelská trefa: AMILO Car (www.amilocar.cz) a Global Wines (www.global-wines.cz) – obě prezentace dostaly stejný počet bodů
- vítěz Hlavního žebříčku: Česká pošta (www.ceskaposta.cz)
Kompletní výsledky WebTop100 2010 jsou k dispozici na stránkách soutěže.
Celodenní odborná konference WebTop100, jež je nedílnou součástí projektu WebTop100 a každoročně očekávanou událostí, se konala včera před vyhlášením výsledků soutěže. Přilákala rekordní počet účastníků: bezmála 230 zájemců si vyslechlo devět prezentací a jednu panelovou diskusi. Ústředním mottem konference bylo Jak zlepšit web a internetový marketing.
Hned na úvod na konferenci vystoupil Matěj Novák (OgilvyInteractive) s problematikou kombinovaného nasazení PPC a SEO. Následoval Filip Hráček (Google) se svou prezentací o remarketingu, který představuje nový způsob cílení v Google AdWords zaměřený na opětovné nalákání těch návštěvníků webu, kteří jej dříve opustili. Na něj pak plynule navázal Pavel Jašek (Dobrý web) s přehledem novinek v Google Analytics a návodem na jejich využití v praxi.
O monitoringu sociálních médií pohovořil Adam Javůrek (NextBig). Po něm představil David Lorenc z České spořitelny případovou studii o možných aktivitách finančních institucí v oblasti sociálních sítí a výhledech do budoucna. Nezávislý publicista Daniel Dočekal se ve své prezentaci zaměřil na krizovou komunikaci s mnoha příklady dobré a špatné praxe.
Jak pracovat s Customer Lifetime Value, neboli hodnotou zákazníka v čase, vysvětlil Martin Pěnička (TisknuLevně.cz), po němž před diváky předstoupil Vladan Hejnic (VIV NETworks), který se věnoval tématu affiliate programů. Na závěr konference nechybělo tradiční shrnutí aktuální úrovně firemních webů v ČR z pohledu soutěže WebTop100. Současný stav zhodnotil Ivan Pilný, předseda poroty soutěže, za jedním stolem pak v panelové diskusi zasedli porotci Viktor Janouch, Pavel Kout, Jiří Knesl a Petr Douša. Moderátorem konference byl Tomáš Jindříšek (OgilvyInteractive).
Na stránkách konference WebTop100 jsou k dispozici jednotlivé prezentace řečníků, brzy budou zveřejněny i fotografie z konference i slavnostního večera.
Projekt WebTop100 pořádá konzultační agentura Dobrý web ve spolupráci s generálním partnerem, společností IBM Česká republika. Hlavním partnerem je společnost ACTIVE 24 a partnerem sdružení TUESDAY Business Network. Partnery konference jsou společnosti Gemius a PeckaDesign. Mediálně projekt podporuje magazín Marketing & Media, měsíčník Moderní řízení, týdeník Profit a servery iDNES.cz a Podnikatel.cz.
Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Hana Rošická, Marketing & PR Specialist
Internet Info, s.r.o., Milady Horákové 109/116, 160 41 Praha 6
Tel. 277 004 631, fax 277 004 601
E-mail: hana.rosicka@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz
O Dobrém webu
(www.dobryweb.cz)Konzultační a poradenská agentura Dobrý web pomáhá svým klientům vytvářet obchodně úspěšné a uživatelsky přívětivé webové stránky. Tým Dobrého webu sestává z předních odborníků na návratnost investic do webových projektů, ergonomii webu a bezbariérovou přístupnost. Dobrý web pravidelně pořádá školení a semináře, vydává srovnávací analýzy, sestavuje efektivní marketingové strategie a spravuje reklamní kampaně.
O společnosti Internet Info, s. r. o.
(www.iinfo.cz)Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z největších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských a zábavních serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone, Podnikatel, Slunečnice, Bomba, Vitalia), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby v oblasti internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice. Organizačně zajišťuje také chod sdružení TUESDAY Business Network, které pořádá odborné konference a setkání IT odborníků.