Dobrý web: E-shopy dělají na webu stále stejné chyby
Studie českých e-shopů 2011, kterou publikoval Dobrý web, upozorňuje na nejčastější problémy, které jsou příčinou nízké obchodní účinnosti českých e shopů. 25 zmiňovaných problematických bodů se bohužel velmi často opakuje, i když odstranění některých z nich může být velmi snadné.
20. 9. 2011Konzultační agentura Dobrý web zveřejnila rozsáhlou studii zaměřenou mimo jiné na problematiku internetového marketingu malých a středních firem působících v oblasti e commerce. Účelem této studie je v první řadě upozornit na nejčastější problémy českých e-shopů, v druhé řadě pak pomoci čtenářům uvědomit si, proč je problém závažný z hlediska obchodní úspěšnosti. Studie je k dispozici zdarma ke stažení na adrese www.dobryweb.cz/studie-eshopu.
Za většinu ve studii popsaných problémů mohou nedostatečné znalosti internetového marketingu a oblastí souvisejících s tvorbou webu. Nesprávná rozhodnutí plynoucí z těchto neznalostí mají negativní dopad na obchodní úspěšnost jednotlivých internetových projektů.
„Klíčem k efektivnímu vyřešení každé komplikace je pochopení její podstaty. To však činí nemalé potíže mnohým majitelům internetových obchodů, a tak bychom rádi touto studií přispěli k nenásilné edukaci všech, kteří se snaží svůj e-byznys posunout k větší efektivitě a zatím neví, jak a s čím začít,“ vysvětluje Adam Vrána, obchodní manažer agentury Dobrý web.
Nejčastějších obtíží, se kterými se české e-shopy setkávají, je celá řada a každá z nich se týká trochu něčeho jiného. Proto jsou všechna důležitá témata ve studii rozčleněna do několika oblastí internetového marketingu a tvorby webu:
- PPC (Pay Per Click) – reklama placená za proklik
- SEO (Search Engine Optimization) – optimalizace pro vyhledávače
- SMM (Social Media Marketing) – marketing v sociálních médiích
- UX (User Experience) – použitelnost webových stránek
- Web Analytics – webová analytika
Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Luboš Plotěný, ředitel Dobrý web, s.r.o., Milady Horákové 116/109, 160 00 Praha 6 T: +420 277 004 650, F: +420 277 004 601, E: pr@dobryweb.cz; W: www.dobryweb.cz
Hana Rošická, Marketing & PR specialistka
Internet Info, s.r.o., Milady Horákové 116/109, 160 00 Praha 6
T: +420 277 004 631, F: +420 277 004 601, E: hana.rosicka@iinfo.cz; W: www.iinfo.cz
Dobrý web (www.dobryweb.cz) je konzultační a poradenská agentura, která pomáhá svým klientům vytvářet obchodně úspěšné a uživatelsky přívětivé webové stránky. Pravidelně pořádá školení a semináře, vytváří odborné analýzy, sestavuje efektivní marketingové strategie a spravuje reklamní kampaně.