Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


Dobrý web: Prvenství v žebříčku WebTop100 obhájila společnost ČEZ

Soutěž o nejlepší firemní webové prezentace WebTop100 2009 zná své vítěze. Nejlepší stránky má i letos společnost ČEZ. Vyhlášení výsledků, v němž si pro ceny přišlo celkem 17 oceněných firem, proběhlo v den odborné konference WebTop100.

21. 10. 2009
WebTop100 - logo

Vítězem osmého ročníku soutěže WebTop100, která oceňuje kvalitu zpracování firemních internetových prezentací, je znovu společnost ČEZ (www.cez.cz). Ta obhájila loňské první místo v konkurenci stovky hospodářsky nejsilnějších českých firem. Na druhém místě žebříčku webů se umístily stránky společnosti Telefónica 02 Czech Republic (www.cz.o2.com), následované webem společnosti Vodafone Czech Republic (www.vodafone.cz). O výsledcích rozhodla odborná porota složená ze specialistů na internetový marketing a odborníků na jednotlivé segmenty podnikání. Pořadatelem projektu WebTop100 je konzultační centrum Dobrý web.

V letošním ročníku byl hodnocen rekordní počet téměř 200 firemních prezentací. Kromě vítěze v hlavním žebříčku WebTop100 byli na slavnostním galavečeru v klubu Misch Masch v Praze vyhlášeni vítězové 11 oborových žebříčků, kam se firmy hlásily podle oboru podnikatelské činnosti, dále kategorií Marketingový nástroj a Microsite a výherci tří speciálních cen – marketingové, designové a uživatelské trefy.

WT100 2009 - ČEZ

Výsledky hodnocení přinášejí každoročně jeden zajímavý paradox. Těmi, kdo si z hodnocení odnášejí nejvíce inspirace, jsou často již oceněné firmy, které vždy přijdou s něčím zajímavým či přínosným pro uživatele. I proto se výsledky v některých kategoriích opakují. Pro méně úspěšné firmy tedy existuje snadné doporučení – poučit se z kritiky vyplývající z hodnocení a na svých prezentacích poměrně výrazně zapracovat, komentuje výsledky soutěže Luboš Plotěný, vedoucí konzultačního centra Dobrý web, které projekt WebTop100 pořádá.

Společnost ČEZ obhájila své loňské vítězství také v oborovém žebříčku Energetika. Pro první místo si stejně jako loni přišli také vítězové žebříčků Finance, Obchod a prodej, E-shop a Potravinářství a gastronomie. V této kategorii však byl loni oceněn jiný web, a to konkrétně www.prazdroj.cz.

Vítězové oborových žebříčků WebTop100 v roce 2009:

  • Auto-moto: AAA Auto (www.aaaauto.cz)
  • Telekomunikace: Telefónica O2 Czech Republic (www.cz.o2.com)
  • IT: Kerio Technologies (www.kerio.cz)
  • Finance: Hypoteční banka (www.hypotecnibanka.cz)
  • Obchod a prodej: FREEPORT LEISURE (CZECH REPUBLIC) (www.freeport.cz)
  • Průmysl: ČKD Mobilní Jeřáby (www.ckd-jeraby.cz)
  • Energetika: ČEZ (www.cez.cz)
  • Transport: Česká pošta (www.ceskaposta.cz)
  • E-shop: MEGAPIXEL (www.megapixel.cz)
  • Potravinářství a gastronomie: Plzeňský Prazdroj (www.pilsner-urquell.cz)
  • Kultura: ZOO Dvůr Králové (www.zoodvurkralove.cz)
  • Marketingový nástroj: Pivovary Staropramen (www.tosivypijes.cz)
  • Microsite: T-Mobile Czech Republic (http://naspacir.symbio.cz)
  • Marketingová trefa: MEGAPIXEL (www.megapixel.cz)
  • Designová trefa: Plzeňský Prazdroj (www.pilsner-urquell.cz)
  • Uživatelská trefa: Plzeňský Prazdroj (www.pilsner-urquell.cz)

V letošním ročníku došlo k mírnému upravení jednotlivých vypsaných žebříčků. Kategorie Cestovní ruch byla nahrazena žebříčkem Kultura a zároveň došlo k rozdělení žebříčku Telekomunikace a IT do dvou samostatných kategorií. Metodika hodnocení oborových žebříčků zahrnuje podrobný pohled na webové stránky v pěti hodnocených oblastech. Vedle použitelnosti, grafického designu, technického řešení a marketingu se hodnotil také přínos pro uživatele. Kompletní výsledky WebTop100 2009 jsou k dispozici na stránkách soutěže.

WT100 2009 - večer
WT100 2009 - večer

Všichni ocenění v soutěži WebTop100 2009. (vlevo) Pavel Foršt, ČEZ – hlavní vítěz WebTop100. (vpravo)

V den vyhlášení výsledků proběhla v Konferenčním centru City v Praze celodenní odborná konference WebTop100, na níž se sešlo na 200 zájemců o problematiku on-line marketingu, tvorby webových prezentací a webdesignu. První blok konference se věnoval stále aktuálnímu tématu sociálních sítí, konkrétně možnostem firemní prezentace na Facebooku, či Twitteru. V přednáškách na toto téma se představili Martin Horváth (Pelicantravel.com), Radim Hasalík (ESET) a Patrick Zandl (Lupa.cz). Druhý blok byl zaměřen na to, jak připravit funkční kampaně. V první panelové diskuzi představili limity PPC kampaní Michal Tůma (Invia.cz), Lukáš Krejza (Aukro), Jiří Chomát (Seznam.cz) a Martin Rozhoň (VIVANTIS). Následovaly přednášky Miroslava Jiříka (T-Mobile) a Romana Appeltauera (Romag.cz) s příklady toho, jaký vliv na weby mají offline kampaně, resp. jaké jsou možnosti atribučních modelů.

V odpoledním bloku se v diskuzi mluvilo o lokalizaci webu do více jazyků. Své názory prezentovali Miloš Endrle (Geewa), Josef Kubovský (CEET), Karel Dohnal (AVG Technologies) a Jaroslav Haž (Jan Becher – Karlovarská Becherovka). Možnosti testování webu představili Luboš Plotěný (Dobrý web) a Tomáš Bláha (Eyetracker.cz). Následovala polemika Jakuba France (SUN Microsystems) o vztahu estetiky a použitelnosti v případě webů.

Poslední část konference byla věnována zhodnocení úrovně firemních webů v České republice za poslední rok, a to pohledem soutěže WebTop100. Na přednášku Ivana Pilného, předsedy odborné poroty WebTop100, navázala diskuze na dané téma, v níž zasedli Daniel Kafka (První multimediální), Lukáš Žitník (Gulage), Martin Snížek (Optimics) a Martin Malý (Zdroják.cz). Moderátorem konference byl Adam Zbiejczuk.

WT100 2009 - konference
WT100 2009 - konference

Online reportáž bylo možno sledovat stránkách WebTop100 (www.webtop100.cz/konference/), kde budou v nejbližších dnech k dispozici také materiály ke stažení a fotogalerie.

Pořadatelem soutěže WebTop100 je konzultační centrum Dobrý web. Generálním partnerem je společnost IBM Česká republika, hlavním partnerem společnost ACTIVE 24 a partnerem sdružení TUESDAY Business Network. Mediálními partnery jsou týdeník Marketing & Media, zpravodajské servery Aktuálně.cz a Profit.cz a portál Centrum.cz.


Generální partner:


IBM - logo menší


Hlavní partner:


Active24 - logo


Partner:


TBN - logo


Mediální partneři:


Aktuálně.cz - nové logo       Centrum.cz - nové logo       MaM - nové logo       Profit.cz - nové logo


Pro bližší informace prosím kontaktujte:

Hana Jarešová, marketingová ředitelka
Internet Info, s.r.o., Milady Horákové 109/116, 160 41 Praha 6
Tel. 277 004 630, fax 277 004 601
E-mail: hana.jaresova@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz

O Dobrém webu

(www.dobryweb.cz)

Konzultační a poradenské centrum Dobrý web pomáhá svým klientům vytvářet obchodně úspěšné a uživatelsky přívětivé webové stránky. Tým Dobrého webu sestává z předních odborníků na návratnost investic do webových projektů, ergonomii webu a bezbariérovou přístupnost. Dobrý web pravidelně pořádá školení a semináře, vydává srovnávací analýzy, sestavuje efektivní marketingové strategie a spravuje reklamní kampaně.

O společnosti Internet Info, s. r. o.

(www.iinfo.cz)

Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z největších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských a zábavních serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone, Podnikatel, Slunečnice, Bomba, Vitalia), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby v oblasti internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice. Organizačně zajišťuje také chod sdružení TUESDAY Business Network, které pořádá odborné konference a setkání IT odborníků.