Dobrý web: Firmy opět mohou soutěžit o nejlepší web
Soutěž WebTop100 hodnotící kvalitu webů českých firem zahajuje svůj devátý ročník. Společnosti mohou přihlašovat své online prezentace do některého z 11 oborových žebříčků, nebo dvou speciálních žebříčků - Microsite a Marketingový nástroj. WebTop100 zároveň představuje své nové logo.
15. 4. 2010Soutěž WebTop100, která oceňuje kvalitu internetových prezentací českých firem, vstupuje do devátého ročníku mimo jiné s novým, inovovaným logem. I letos budou hodnoceny v rámci hlavního žebříčku webové stránky stovky nejvýznamnějších firem dle žebříčku CZECH TOP 100, který je sestaven na základě ekonomických ukazatelů jednotlivých společností. Do některého z 11 oborových žebříčků se potom může přihlásit jakákoli firma podnikající v České republice s webem v českém jazyce.
Jednotlivé internetové prezentace je možné registrovat prostřednictvím online formuláře, který je k dispozici na stránkách soutěže WebTop100, a to až do 30. června 2010. Slavnostní vyhlášení výsledků potom proběhne v úterý 19. října 2010 na galavečeru navazujícím na celodenní odbornou konferenci WebTop100.
Přehled oborových žebříčků pro rok 2010:
- Auto-moto
- IT
- Telekomunikace
- Finance
- Transport
- Průmysl
- Energetika
- Potravinářství a gastronomie
- E-shop
- Maloobchod
- Služby (NOVINKA)
Speciální žebříčky:
- Microsite
- Marketingový nástroj
Hodnocení webů zajišťuje odborná porota složená z odborníků na internetový marketing, ale i ze specialistů na příslušný segment podnikání. Jednotlivé prezentace jsou hodnoceny z pohledu pěti základních kritérií: použitelnost, grafický design, technické řešení, marketing a přínos pro uživatele, přičemž každou prezentaci zhodnotí minimálně sedm porotců. Předsedou poroty se i pro letošní rok stal Ivan Pilný, prezident sdružení TUESDAY Business Network a nezávislý konzultant v oblasti ICT.
Každý soutěžící získá od poroty nejen bodové ohodnocení, které umožňuje jednoduché porovnání s konkurencí, ale také individuální písemné hodnocení od všech porotců z pohledu jednotlivých hodnotících kritérií. To představuje pro firmy důležitou zpětnou vazbu, díky které mohou svou online prezentaci dále vylepšovat,
upřesňuje Luboš Plotěný, vedoucí konzultačního centra Dobrý web, a dodává: Na základě ohlasů z firem a každoročně rostoucího počtu přihlášených je vidět, že firmy oceňují možnost nechat si své weby zhodnotit od širšího spektra odborníků a dostat tak celou škálu tipů na zlepšení z různých úhlů pohledu.
Soutěžící mohou registrací zároveň získat i volný vstup na podzimní konferenci WebTop100 a výroční odbornou studii shrnující aktuální trendy v oblasti internetového podnikání.
V loňském roce se již podruhé stala vítězem hlavního žebříčku WebTop100 elektrárenská společnost ČEZ. Celkem bylo hodnoceno 196 webových prezentací, přičemž kompletní přehled výsledků z roku 2009 je k dispozici na stránkách soutěže.
Součástí projektu WebTop100 je kromě soutěže a odborné konference zaměřené na problematiku firemních webů také Klub WebTop100 sdružující manažery odpovědné za firemní internetové prezentace. Členové klubu se scházejí čtyřikrát do roka, aby si vyslechli zajímavé přednášky odborníků z oboru, a mají tak příležitost vyměňovat si vzájemně zkušenosti a diskutovat o aktuálních trendech.
Témata klubů pro rok 2010:
- Mediální plánování
- Customer Intelligence na webu
- SEO (Search Engine Optimization)
- User eXperience a návrh webu
Projekt WebTop100 pořádá konzultační centrum Dobrý web ve spolupráci s generálním partnerem, společností IBM Česká republika. Hlavním partnerem je společnost ACTIVE 24 a partnerem sdružení TUESDAY Business Network. Mediálně projekt podporuje magazín Marketing & Media, měsíčník Moderní řízení, týdeník Profit a server Podnikatel.cz.
Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Hana Rošická, PR a marketing
Internet Info, s.r.o., Milady Horákové 109/116, 160 41 Praha 6
Tel. 277 004 631, fax 277 004 601
E-mail: hana.rosicka@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz
O Dobrém webu
(www.dobryweb.cz)Konzultační a poradenské centrum Dobrý web pomáhá svým klientům vytvářet obchodně úspěšné a uživatelsky přívětivé webové stránky. Tým Dobrého webu sestává z předních odborníků na návratnost investic do webových projektů, ergonomii webu a bezbariérovou přístupnost. Dobrý web pravidelně pořádá školení a semináře, vydává srovnávací analýzy, sestavuje efektivní marketingové strategie a spravuje reklamní kampaně.
O společnosti Internet Info, s. r. o.
(www.iinfo.cz)Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z největších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských a zábavních serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone, Podnikatel, Slunečnice, Bomba, Vitalia), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby v oblasti internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice. Organizačně zajišťuje také chod sdružení TUESDAY Business Network, které pořádá odborné konference a setkání IT odborníků.