Hlasování v anketě Křišťálová Lupa 2018 – Cena českého Internetu vypuklo
V pořadí již třináctý ročník ankety Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu opět hledá své vítěze. Uživatelé internetu z řad široké veřejnosti i odborníci mají možnost ocenit své nejoblíbenější produkty a služby za uplynulý rok.
20. 9. 2018Veřejnost může prostřednictvím hlasovacího formuláře podpořit své oblíbence v sedmi různých kategoriích. Odborná porota, složená z více než stovky významných osobností, bude hodnotit projekty v osmi kategoriích.
Hlasovat lze od 20. září do 1. listopadu. Slavnostní vyhlášení a předání cen vítězům proběhne 22. listopadu v pražském Divadle Archa.
Nominováni v kategorii Projekt roku jsou:
Drsně sarkastický občasník, který glosuje genderové nerovnosti. Najdete ho na serveru bleskprozeny.cz.
2. HN+
Nový typ předplatného deníku Hospodářské noviny, který umožňuje číst web deníku zcela bez reklam nebo poskytuje vstup do kompletního archivu.
3. IPO Avast
Vstup české antivirové společnosti Avast na burzu v Londýně. Firma v rámci primárního úpisu akcií (IPO) investorům prodala akcie po 250 pencích za kus.
Projekt Českého rozhlasu nejprve umožňoval obdarovávat opuštěné seniory. Nyní poskytuje i možnost, aby se dobrovolníci se „svým“ seniorem setkali, stali se jeho přítelem a opakovaně se k němu vraceli.
5. Kingdom Come
Hra od české společnosti Warhorse Studios vycházející z české historie. Hráče zavede do středověku, konkrétně do období českého království na počátku 15. století.
6. Seznam TV
Plnoformátová televize portálu Seznamu, kterou lze sledovat na internetu i běžném přijímači. Zaměřuje se na zpravodajství a publicistiku.
7. Srpen 1968 v Českém rozhlase
Projekt Českého rozhlasu věnovaný výročí 21. srpna 1968. Kromě interaktivních stránek mohli čtenáři využít i mobilní aplikaci využívající rozšířenou realitu.
Projekt společnosti Cetin si klade za cíl zrychlení internetového připojení po celé České republice.
Kategorie pro hlasování veřejnosti:
· Cena popularity – nejoblíbenější projekt určený hlasováním veřejnosti.
· Internetové obchodování – projekty, které jsou založeny na zprostředkování transakčních operací (e-shopy, cenové srovnávače, katalogy zboží, transakční weby, platební nástroje, slevové servery apod.).
· Nástroje a služby – nástroje a služby provozované prostřednictvím internetu (např. databáze, katalogy, komunikační služby, publikační platformy).
· One (wo)man show – libovolný projekt či aktivita zajišťovaná prostřednictvím internetu jednou osobou – např. blog, zpravodajství, účet na Twitteru či Facebooku, e-commerce.
· On-line video – originální české videopořady, kanály na YouTube nebo Twitchi a další zajímavé počiny na poli internetového videa.
· Zájmové weby – tematicky či žánrově definované projekty určené pro specifickou cílovou skupinu uživatelů (odborná média, specializované magazíny, lifestylová média, bulvární média, komunitní projekty).
· Zpravodajství a publicistika – zpravodajské a publicistické mediální projekty na českém internetu.
Kategorie pro hlasování Odborné poroty:
· Anticena – projekt, událost či aktivita problematického charakteru.
· Globální projekty českých tvůrců – projekty určené pro globální publikum tvořené z podstatné části tvůrci pocházejícími z České republiky. V této kategorii jako v jediné neplatí podmínka české lokalizace.
· E-commerce inspirace – inovativní, originální, inspirativní řešení, novinka či služba v oblasti internetového obchodování (projekt, distribuční kanál, obchodní model, zaměření, provedení apod.).
· Marketingová inspirace – inovativní, originální či inspirativní marketingové řešení, novinka či služba (reklamní kampaň, PR komunikace, událost, vylepšení poskytovaných služeb).
· Obsahová inspirace – inovativní, originální, inspirativní řešení, novinka či služba v oblasti poskytování obsahu (projekt, distribuční kanál, obchodní model, formát apod.).
· Osobnost roku – osobnost, která v poslední době výrazným způsobem ovlivnila prostředí českého internetu.
· Projekt roku – výrazný počin vymykající se každodennímu dění na českém internetu.
· Veřejně prospěšná služba – cena České televize – projekty, jejichž primárním cílem není peněžitý zisk, ale řešení nějakého společenského problému pomocí moderních komunikačních technologií a nástrojů.
Hlasovací formulář, pravidla hlasování, složení odborné poroty a další informace nalezete na oficiálním webu ankety.
Anketu Křišťálová Lupa 2018 pořádá server Lupa.cz, jehož provozovatelem je společnost Internet Info. Hlavním partnerem ankety je společnostT-Mobile. Dalšími partnery akce jsouActive24, Chivas Regal a PayU. Hlavními mediálními partnery jsou Česká televize a Český rozhlas Radiožurnál. Produktovým partnerem je Schweppes. Mediálními partnery jsou Deník.cz, E15.cz, Heureka.cz, Hypermedia.cz a Tiscali Media.
Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Renatu Fiedlerovou, marketingovou ředitelku
Internet Info, s.r.o., Milady Horákové 116/109, 160 00 Praha 6
T: +420 724 266 302, E: renata.fiedlerova@iinfo.cz; W: www.iinfo.cz