Křišťálová Lupa 2012: dvě nejvýznamnější ocenění si odnesl Mall.cz
Ceny v anketě Křišťálová Lupa 2012 byly rozdány. Prestižní ocenění Projekt roku získal Mall.cz za úspěšný prodej společnosti. Ondřej Fryc zároveň získal titul Osobnost roku.
28. 11. 2012Křišťálová Lupa 2012 – Cena českého Internetu, každoročně pořádaná serverem Lupa.cz, už má své vítěze. Vítězové v celkem 15 kategoriích převzali svá ocenění na dnešním slavnostním vyhlášení v Divadle Archa. Rozhodovala o nich jednak odborná porota, jednak svým hlasováním internetová veřejnost, letos v počtu 87 671 unikátních hlasujících.
Společnost Mall.cz se může pyšnit hned dvěma nejdůležitějšími oceněními ankety. Odborná porota udělila Mall.cz první místo v kategorii Projekt roku za největší obchodní počin na českém internetu a titul Osobnost roku obdržel Ondřej Fryc, zakladatel a šéf Netretail Holdingu, který Mall.cz provozuje. Z vítězství ve dvou kategoriích se kromě Mall.cz radovali také vydavatelství MAFRA a Seznam.cz. Portál iDNES.cz totiž obhájil své prvenství v kategorii Zpravodajství a ocenění získala také jeho mobilní verze v kategorii Mobilní služba. Seznam.cz se může pochlubit vítězstvím v kategorii Nástroje a služby za svou inovaci turistických map portálu Mapy.cz a současně také prvním místem za originálně řešenou internetovou televizi Mixer.cz v kategorii Obsahová inspirace.
Letošní předávání cen Křišťálové Lupy se neslo ve znamení blížícího se konce světa. Tomu odpovídala do detailu připravená atmosféra s pódiem lemovaným náhrobními kameny, temnými kulisami a pohřebními svíčkami s kazatelnou a oltářem místo klasického řečnického pultu. Smutečním večerem diváky prováděli samozvaní členové řádu Ordo Duo Lumen Tomáš Hanák a Ján Simkanič.
PŘEHLED VÝSLEDKŮ
Hodnocení odborné poroty:
- Anticena: Centrální registr vozidel
- E-commerce inspirace: Ticketon.cz
- Globální projekty českých tvůrců: GoodData
- Marketingová inspirace: Prezidentská kampaň Vladimíra Franze
- Obsahová inspirace: Mixér.cz
- Osobnost roku: Ondřej Fryc
- Projekt roku: Mall.cz – prodej společnosti
Hlasování veřejnosti:
- Internetové obchodování: Alza.cz
- Mobilní služba: iDNES.cz – aplikace
- Nástroje a služby: Mapy.cz – turistické mapy
- One (wo)man show: Módnípeklo.cz
- Veřejně prospěšná služba: Potraviny na pranýři
- Zájmové weby: dTest.cz
- Zpravodajství: iDNES.cz
- Zvláštní cena serveru Lupa.cz: Zakomunistů.cz
Kompletní výsledky ankety najdete na www.kristalova-lupa.cz. Průběh slavnostního vyhlášení výsledků přibližuje článek na serveru Lupa.cz.
Anketa Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu je pravidelným hlasováním veřejnosti a odborné poroty, v němž se vybírají a oceňují nejoblíbenější a nejzajímavější projekty, služby a osobnosti české online scény. Letošní ročník je již sedmým v pořadí. Za dobu své existence se anketa stala tradiční a bezesporu nejvýznamnější událostí roku v oblasti českého internetu.
Anketu Křišťálová Lupa 2012 pořádá server Lupa.cz, jehož provozovatelem je společnost Internet Info. Generálním partnerem ankety je společnost IBM. Partnery ankety jsou společnosti ACTIVE 24, ePojisteni.cz, GoPay, mojeID a T-Mobile. Mediálními partnery jsou Aukro.cz, Bazoš.cz, ČSFD.cz, Burda Digital, E15.cz, Google Česká republika, Heureka.cz, HyperMedia, iDNES.cz, Novinky.cz, Rádio Česko, Seznam.cz, Strategie, TISCALI MEDIA a Živě.cz. Anketa probíhá za podpory ČT24.
Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Renatu Fiedlerovou, marketingovou ředitelku
Internet Info, s.r.o., Milady Horákové 116/109, 160 00 Praha 6
T: +420 277 004 631, F: +420 277 004 601, E: renata.fiedlerova@iinfo.cz; W: www.iinfo.cz
Internet Info poskytuje obsah s přidanou hodnotou. Nabízí odbornost na webu, konferencích, seminářích a školeních. Nastoluje unikátní témata, přináší souvislosti, staví na osobitosti osobností a objektivitě informací s přesným zásahem. Právě proto čte zpravodajské servery společnosti Internet Info více než 1,8 milionu lidí měsíčně.
Internet Info vydává specializované servery o IT, internetu, telekomunikacích, nových technologiích, podnikání, financích, daních, digitálním vysílání a životním stylu. Pořádá desítky vzdělávacích akcí a provozuje TUESDAY Business Network, sociální síť v reálném světě pro firmy a profesionály.
Lupa.cz je již 14 let průvodcem internetových profesionálů i fanoušků online technologií. Zatímco dříve měřila hlavně rychlost připojení, dnes poměřuje úspěchy internetových projektů, tepe nešvary, analyzuje nové příležitosti a málo viditelné souvislosti. Internet se mění před očima, ale jedna jistota zůstává: články na Lupě vydávané o půl sedmé, za kterými hrdě stojí šéfredaktor David Slížek & spol.