Křišťálová Lupa 2019: Osobností roku je Oliver Dlouhý, Projektem roku Deník N
Ocenění Projekt roku ve 14. ročníku ankety Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu získává Deník N, online deník postavený primárně na placeném obsahu, Osobností roku se stává zakladatel společnosti Kiwi.com Oliver Dlouhý a Cenu popularity si odnáší internetová televize DVTV.
21. 11. 2019Ceny jsou rozdány, 14. ročník ankety Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu už zná své vítěze. O nich rozhodly svými hlasy odborná porota a internetová veřejnost. Do hlasování se zapojilo více než 90 tisíc hlasujících. Anketu pořádá každoročně server Lupa.cz
První místo v kategorii Internetové obchodování obhájila Alza.cz, ocenění za Nástroje a služby putuje do Mapy.cz. První místo v kategorii One (wo)man show získává TMBK. Nejlepším online videem je originální průvodce Honest Guide, na první příčce v kategorii Zájmové weby stojí Databazeknih.cz. Králem ve Zpravodajství a publicistice zůstává DVTV.
Marketingovou inspirací se stává Milion chvilek pro demokracii, Obsahovou inspirací Živá rekonstrukce okupace 1939 – Český rozhlas a E-commerce inspirací Zásilkovna.cz. Průša3D.cz vítězí v kategorii Globální projekty českých tvůrců, Veřejně prospěšnou službou roku je podle odborné poroty Aplikace Záchranka. Anticenu si odnáší Vláda ČR a nedostatečný vývoj eGoverment.
PŘEHLED VÝSLEDKŮ
Hlasování veřejnosti:
• Cena popularity: DVTV
• Internetové obchodování: Alza.cz
• Nástroje a služby: Mapy.cz
• One (wo)man show: TMBK
• Online video: Honest Guide
• Zájmové weby: Databazeknih.cz
• Zpravodajství a publicistika: DVTV
Hodnocení odborné poroty:
• Projekt roku: Deník N
• Osobnost roku: Oliver Dlouhý
• Globální projekty českých tvůrců: Průša3D.cz
• E-commerce inspirace: Zásilkovna.cz
• Marketingová inspirace: Milion chvilek pro demokracii
• Obsahová inspirace: Živá rekonstrukce okupace 1939 – Český rozhlas
• Veřejně prospěšná služba – cena České televize: Aplikace Záchranka
• Anticena: Vláda ČR a nedostatečný vývoj eGoverment
Kompletní výsledky ankety Křišťálová Lupa 2019 najdete na webových stránkách ankety.
Anketa Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu je pravidelným hlasováním veřejnosti a odborné poroty, v němž se vybírají a oceňují nejoblíbenější a nejzajímavější projekty, služby a osobnosti české online scény. Letošní ročník je třináctým v pořadí. Za dobu své existence se anketa stala tradiční a bezesporu nejvýznamnější událostí roku v oblasti českého internetu.
Anketu Křišťálová Lupa 2019 pořádá server Lupa.cz, jehož provozovatelem je společnost Internet Info. Partnery akce jsou Active24, Bird & Bird a PayU. Hlavními mediálními partnery jsou Česká televize a Český rozhlas Radiožurnál. Mediálními partnery jsou Deník.cz, Heureka.cz, Marketing Journal, MediaGuru.cz a Tiscali Media. Produktovými partnery jsou HF Pastry Academy, Chivas, Schweppes a Vinařství Válka.