Lupa.cz: Czech Internet Forum 2007: Zvítězí Internet nad tištěnými médii?
Odborná konference Czech Internet Forum 2007 zmapovala aktuální dění na českém Internetu za poslední rok. Mluvilo se novém způsobu registrace domén, mobilním Internetu či internetové reklamě. Kontroverzní soudy přineslo téma konkurence mezi papírovými a online médii.
26. 11. 2007Ve čtvrtek 22. listopadu 2007 se uskutečnila již podruhé konference Czech Internet Forum, která je součástí projektu Křišťálová Lupa. Pořadatelem byl odborný server Lupa.cz ve spolupráci se společností Beyond Interactive. V Konferenčním centru City v Praze se sešlo téměř 140 zájemců o dění na české internetové scéně a významných osobností z oboru.
Celý den byl rozdělen do tří tematických bloků: Internet jako technologie, Internet jako byznys a Internet jako médium. Role průvodců jednotlivými částmi se ujali moderátoři Jiří Peterka, Jan Makovička a Aleš Miklík.
Konferenci zahájila panelová diskuse o způsobech internetového připojení a jeho penetraci v českých zemích. Největší rozdíly mezi jednotlivými konkurenty se projevily v jejich názoru na FUP (Fair User Policy) a datové limity. V rámci technologického bloku zazněla i přednáška Jana Potůčka (DigiZone.cz) o IPTV, Ondřej Filip (CZ.NIC) pak hovořil o novém způsobu registrace národních domén. První část konference zakončila diskuse o možnostech širší penetrace mobilního Internetu.
Michal Berg z eSports.cz představil v druhém bloku současné byznys modely na Internetu. Největší příjmy podle něj plynou z e-shopů, reklamy a zprostředkovací činnosti, budoucnost teď vidí v prodeji digitálního obsahu. Petr Bednář z firmy Global Inspirations, která provozuje Stream.cz, porovnal reklamní příjmy na Internetu s jinými médii.
Ve třetím bloku představila Kateřina Hrubešová (SPIR) novinky z NetMonitoru a zaměřila se na AdMonitoring, který sleduje toky peněz směřující od inzerentů do reklamních kampaní v českých internetových médiích. V následujícím panelu se diskutovalo o tom, jak se dají vydělávat peníze na komunitních webech.
V živé přednášce Jiřího Hlavenky o vzájemném soupeření printových a online médií zaznělo několik kontroverzních výroků, včetně prognózy o zániku papírových titulů. Konferenci zakončil Jan Herzmann (Factum Invenio) statistikami o počítačové gramotnosti a možnostech připojení k Internetu.
Současně s přednáškami probíhaly po celý den i praktické workshopy. Největší zájem byl hned o ten první na téma Byznys ve věku Web 2.0, který vedl Jan Makovička. Druhým v pořadí byl Tomáš Kapler a téma VoIP a jeho využití v domácnosti i v kanceláři. Poslední seminář pojednával o právu na Internetu a moderoval jej Josef Aujezdský (eAdvokacie.cz).
Podrobnosti z konference naleznete v článku Inspirativní myšlenky a osobnosti na Czech Internet Forum 2007 na serveru Lupa.cz. Průběh konference je též zaznamenán v řadě aktualit.
Projekt Křišťálová Lupa 2007, zahrnující anketu a odbornou konferenci, společně připravil server Lupa.cz a společnost Beyond Interactive, generální partner projektu. Hlavním partnerem byla společnost AEC, dalšími partnery potom společnosti Sloane Park a UPC.
Hlavním mediálním partnerem projektu byl časopis Strategie. Mediálními partnery portály Atlas.cz, Centrum.cz a Seznam.cz, deníky Blesk a Právo, časopis Reflex, zpravodajské servery Aktuálně.cz, iDNES.cz, Novinky.cz a projekt Atlas ICQ.
Generální partner
Hlavní partner
Partneři
Hlavní mediální partner
Mediální partneři
Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Hana Šebelová, marketingová ředitelka
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 130, 110 fax 244 003 220
E-mail: sebelova@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz
Lupa.cz
Lupa.cz je jeden z nejstarších a nejznámějších specializovaných zpravodajských serverů na českém Internetu. Jádrem jeho obsahu jsou původní denní komentáře z oblasti Internetu a telekomunikací se zvláštním zřetelem na problematiku poskytovatelů připojení, internetového obsahu, marketingu a e-commerce. Během měsíce jej navštíví téměř 250 tisíc uživatelů.
O společnosti Internet Info, s. r. o.
Společnost Internet Info, s.r.o., je pátou největší mediální společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone, Podnikatel), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby pro optimalizaci internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice.