Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


Lupa.cz: Czech Internet Forum 2009 - co Internetu přinesl uplynulý rok?

Čtvrtý ročník bilanční konference Czech Internet Forum, kterou uspořádal zpravodajský server Lupa.cz, přilákal rekordní počet návštěvníků. Na 220 zájemců si přišlo vyslechnout názory odborníků na aktuální vývoj a nejnovější trendy na české, ale i světové internetové scéně, letos navíc ovlivněné ekonomickou krizí.

16. 11. 2009
CIF09

Ve čtvrtek 12. listopadu 2009 proběhl již čtvrtý ročník celodenní odborné konference Czech Internet Forum s podtitulem Český Internet ze všech stran. Nabitý program rozdělený do dvou paralelních proudů přilákal rekordních 220 návštěvníků. Na programu byly přednášky, panelové diskuse a workshopy zaměřené na to nejzajímavější, co českému Internetu přinesl uplynulý rok. Nechyběly však ani prognózy do budoucna.

Na úvod promluvil o vývoji v poskytování internetu Zdeněk Polách (Kaora), který budoucnost připojení vidí v kabelu a optických sítích. Ondřej Tomek, jeden ze spoluzakladatelů portálu Centrum.cz, popsal svou zkušenost s hledáním vhodného investora a poradil, na co se soustředit během přerodu malé firmy ve velkou. O internetovém zpravodajství veřejnoprávního média a jeho pozici v celkové nabídce online obsahu pohovořil Milan Fridrich (Česká televize).

Na očekávané trendy na Internetu v nadcházejícím desetiletí se zaměřila Taťána le Moigne z Google.cz. Na významu bude podle ní nabývat zábava a obchod, blíží se také doba komunikace pomocí překladačů v reálném čase. Marek Antoš (Internet Info) pomocí statistik zhodnotil, zda český Internet je v krizi, nebo ne.

Foto_CIF-09_2

Divácky zajímavá byla panelová diskuse nazvaná „Souboj Titánů“, které se zúčastnili zástupci největších internetových médií: Taťána le Moigne (Google.cz), Daniel Grunt (CET 21), Pavel Zima (Seznam.cz), Jaroslav Kábele (MAFRA) a Pavel Mucha (Centrum Holdings). Mluvilo se především o příjmech z reklamy za uplynulý rok. CET 21 si například pochvaloval příjmy z videoreklamy, Seznam.cz zase avizoval zlevňování reklamy v příštím roce.

Foto_CIF-09_1

Arkady Volozh, zakladatel a výkonný ředitel ruského portálu Yandex.ru, byl jedním z „taháků“ konference. Ve své přednášce upozornil na to, že globální hráči nejsou všude na světě jedničkami, ale právě Yandex.ru v Rusku či Seznam.cz v ČR jsou jedni z mála příkladů dominance lokálních firem.

V rámci odpoledního programu si účastníci nenechali ujít panelovou diskusi zaměřenou na problematiku boje proti dětské pornografii, které se zúčastnila Veronika Řečníková (Telefónica O2 ČR), Pavel Vichtera (Safer Internet), Přemysl Filip (Vodafone ČR), Daniel Dočekal a jako moderátor Jiří Peterka. Další diskuse se zase soustředila na regulaci audiovizuálních služeb na Internetu a transpozici s tím spojené Evropské směrnice do české legislativy. Za jeden stůl zasedla Kateřina Hrubešová (SPIR), Vladan Rámiš (MAFRA), Luděk Schneider (Ministerstvo kultury), Mária Čuhelová (Seznam.cz), moderoval Dominik Hrodek (OgilvyInteractive).

O budoucnosti mobilního marketingu zauvažovala Jana Vyhlídalová (Telefónica O2 ČR). Daniel Dočekal analyzoval situaci v oblasti sociálních sítí v České republice i v zahraničí. Facebooku předpověděl ještě dva až tři roky růstu. Následně Patrick Zandl (Lupa.cz) představil nejnovější trendy a inspiraci pro internetové podnikání na příští rok. O tom, jak Češi nakupují na Internetu, pohovořil Jiří Hlavenka. Celodenní program zakončila diskuse zaměřená na online video, ve které své názory představil Petr Svoboda (Stream.cz), Jan Březina (Dignit.cz), Pavel Krbec (CET 21) a Michal Hanák (MAFRA).

Foto_CIF-09-3

V rámci paralelního programu, který poskytl více prostoru pro praktické příklady a diskusi, se hovořilo například o působení Internetu na chování uživatelů, využití sociálních sítí pro budování značky, či práci s NetMonitorem. Mezi prezentujícími vystoupil Vojtěch Bednář (Koment.cz), Jan Horna (HorMart), František Grunt (ACTIVE 24), Jiří Malý (Neo@Ogilvy) a Tereza Hubičková (Telefónica O2 ČR), v rámci panelové diskuse pak Petr Hanisch (AliaWeb), Bronislava Plesníková (MediaCom Praha), Petr Kolář (SPIR) a Lukáš Vinkler (MEDIARESEARCH).

Celou konferenci podrobně mapuje článek Czech Internet Forum 2009: Krize a plány na příští rok na serveru Lupa.cz. Všechny prezentace, odborná Ročenka českého Internetu, jakož i fotogalerie z této akce, jsou k dispozici k nahlédnutí, či ke stažení na stránkách konference.

Konference Czech Internet Forum 2009 je spjata s anketou Křišťálová Lupa 2009 – Cena českého Internetu (www.kristalova-lupa.cz), jejíž výsledky budou slavnostně vyhlášeny za necelé dva týdny, konkrétně ve čtvrtek 26. listopadu 2009, v Divadle Archa.

Anketu Křišťálová Lupa 2009 a konferenci Czech Internet Forum pořádá server Lupa.cz ve spolupráci s projektem O2 Média společnosti Telefónica O2. Hlavním partnerem je server Zážitky.cz, partnery jsou společnosti ACTIVE24 a GEMIUS. Hlavním mediálním partnerem je týdeník Marketing & Media. Mediálně projekt podporují Aktuálně.cz, Centrum.cz, eStránky.cz, Chip, iDNES.cz, Jaknapočítač.cz, Kafe.cz, nova.cz, Reflex, Seznam.cz, tn.cz, Týden.cz a Živě.cz.

KL - partneři 2


Pro bližší informace prosím kontaktujte:

Hana Jarešová, marketingová ředitelka
Internet Info, s.r.o., Milady Horákové 109/116, 160 41 Praha 6
Tel. 277 004 630, 600 fax 277 004 601
E-mail: hana.jaresova@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz

O anketě Křišťálová Lupa

Anketa Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu je pravidelným hlasováním veřejnosti a odborné poroty, v němž se vybírají a oceňují nejoblíbenější a nejzajímavější projekty a služby českého Internetu. Již čtvrtý ročník ankety pořádá server o českém Internetu Lupa.cz za podpory O2 Media společnosti Telefónica O2 Czech Republic. Společně s anketou bude uspořádána pravidelná odborná konference Czech Internet Forum 2009, mapující aktuální stav českého Internetu z nejrůznějších úhlů pohledu. Loňský ročník ankety se bezesporu zařadil mezi nejzajímavější události českého Internetu v roce 2008. Finálního hlasování vzbudilo silný ohlas, když se do něj zapojilo více než 64 tisíc hlasujících.

O serveru Lupa.cz, www.lupa.cz

Lupa.cz je jeden z nejstarších a nejznámějších specializovaných zpravodajských serverů na českém Internetu. Jádrem jeho obsahu jsou původní denní komentáře z oblasti Internetu a telekomunikací se zvláštním zřetelem na problematiku poskytovatelů připojení, internetového obsahu, marketingu a e-commerce.

O společnosti Internet Info, s. r. o., www.iinfo.cz

Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z největších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských a zábavních serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone, Podnikatel, Slunečnice, Bomba, Vitalia), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby v oblasti internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice. Organizačně zajišťuje také chod sdružení TUESDAY Business Network, které pořádá odborné konference a setkání IT odborníků.