Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


Lupa.cz: CIF 2010: na českém Internetu je po krizi, očekává se příliv investic

Placený obsah v online médiích, rozmach slevových serverů, rostoucí popularita čteček elektronických knih – to jsou některá z těch nejzajímavějších témat letošní konference Czech Internet Forum. Přehled těch nejvýznamnějších novinek v online světě a názory výrazných osobností české internetové scény zaujaly rekordní počet účastníků.

15. 11. 2010
logo CIF 2010

Ve čtvrtek 11. listopadu 2010 se uskutečnila odborná konference Czech Internet Forum 2010, která představuje jednu z nejvýznamnějších odborných akcí tematicky zaměřených na internet v ČR. Přinesla účastníkům široký přehled o nejvýraznějších novinkách na českém online trhu a současných trendech. Zdá se, že krize, která byla tematickým pojítkem loňského ročníku, je v tomto roce již zažehnána. Na základě letošních přednášek a diskusí se dá v příštím roce předpokládat spíše příliv investic a další nové projekty. Konference Czech Internet Forum, kterou pořádá zpravodajský server Lupa.cz za podpory společnosti Nokia, přilákala na 225 účastníků.

A jaká byla nejzajímavější témata konference? Jedním z největších lákadel byl beze sporu duel konkurenčních obchodních ředitelů Michala Heisiga (Seznam.cz) a Tomáše Búřila (Centrum Holdings). S moderátorem Tomášem Řehákem představili svůj pohled na média, inzerci, internet a mediální trh. Divácky neméně přitažlivou byla diskuse Štiky v českém mediálním rybníce, které se zúčastnili zástupci významných online médií: Ondřej Sommer (Economia), Petr Bednář (Mladá fronta), Ivan Hamšík (Ringier) a Daniel Dočekal (Tiscali Media). Všechna vydavatelství v diskusi potvrdila ambice upevnit svoje postavení na Internetu, některá i za cenu blízkých větších investic.

Na zpoplatněný obsah byla zaměřena přednáška Tomáše Belly (NextBig), který popsal systém plateb s názvem Piano, připravovaný na Slovensku. NextBig se domnívá, že problémem není výše poplatků za obsah, ale spíše samotný proces platby, a navrhuje, aby byly částky účtovány přes providery internetového připojení.

O doménové kriminalitě a možnostech obrany proti ní pohovořil Petr Šmída (ACTIVE 24). Obecné povědomí o tzv. digitální generaci jako skupiny mladých lidí, kteří stojí na pomyslné špici ve využívání potenciálu Internetu, konfrontoval Petr Lupač (FF UK). Ze sociologických průzkumů vyplývá, že se mladá generace výrazně nevymyká od ostatních věkových skupin.

Trend neustále rostoucí popularity čteček elektronických knih popsal Martin Malý (Zdroják.cz), podle kterého nejen na Amazon.com, i u nás narůstá počet prodaných elektronických knih, avšak v Česku zatím chybí čtenářsky zajímavý a přitom legálně dostupný český obsah. Zdá se ale, že se v příštím roce situace bude měnit k lepšímu.

Czech Internet Forum také představilo řadu nových „start-upů“, které se v uplynulém roce objevily na trhu a zaujaly internetovou veřejnost. Svými výsledky se účastníkům pochlubily takové projekty jako BigBrands.cz, Slevomat.cz, nový Sklik, Pixmac.cz, či WikiReality.cz.

V závěru konference mohli účastníci přihlížet rozhovoru dvou významných osobností české e-commerce sféry, které zásadním způsobem ovlivnily český internetový byznys – Jiřího Hlavenky (zakladatel Computer Pressu či e-shopu Vltava.cz) s Václavem Liškou (zakladatel Aukro.cz). Poté předneslo několik výrazných řečníků svůj vzkaz českému Internetu, mezi nimi například Michael Rostock Poplar promluvil o originalitě, či Martin Jaroš o tom, jak se Chuck Norris dostal do českých reklam T-Mobile.

Paralelně s hlavním programem probíhaly také workshopy. Vůbec největší zájem sklidila diskuse zaměřená na fenomén současnosti, hromadné nakupování, jíž se účastnili zástupci významných slevových serverů: Tomáš Čupr (Slevomat.cz), Tomáš Krause (KupDnes.cz), Tomáš Carba (Zapakatel.cz) a Tomáš Matějček (Kupon.cz). Hovořilo se hlavně o maržích a prodávaném sortimentu u nás a v zahraničí.

Průběh konference podrobněji mapují články na serveru Lupa.cz – CIF2010: konec nejistoty, příští rok ve znamení nových projektů a CIF2010: a už se zase čile obchoduje. Na stránkách konference jsou zároveň k dispozici ke stažení prezentace, ročenka českého Internetu a fotogalerie z akce.

Konference Czech Internet Forum je součástí projektu Křišťálová Lupa, v jehož rámci každoročně probíhá čtenářská anketa o nejoblíbenější internetové projekty. Slavnostní vyhlášení jejích výsledků proběhne ve čtvrtek 25. listopadu 2010.

Konferenci Czech Internet Forum 2010 uspořádal server Lupa.cz ve spolupráci s generálním partnerem společností Nokia Česká republika. Partnery byly ACTIVE 24, Fejsbucek a GEMIUS. Hlavním mediálním partnerem byl týdeník Marketing & Media. Mediálně projekt podpořily AdActive, Aktuálně.cz, Blesk.cz, Centrum.cz, ČeskéNoviny.cz, ČRo 1 – Radiožurnál, ČT24, Dáma.cz, Deník.cz, E15.cz, eStránky.cz, Heureka.cz, iDNES.cz, Miton.cz, Novinky.cz, Proměňse.cz, Reflex, Seznam.cz a Živě.cz. Produktovým partnerem bylo nakladatelství Grada.

Loga partnerů CIF aktual

Pro bližší informace prosím kontaktujte:

Hana Rošická, Marketing & PR Specialist
Internet Info, s.r.o., Milady Horákové 109/116, 160 41 Praha 6
Tel. 277 004 631, fax 277 004 601
E-mail: hana.rosicka@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz

O anketě Křišťálová Lupa

(www.kristalova-lupa.cz)

Anketa Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu je pravidelným hlasováním veřejnosti a odborné poroty, v němž se vybírají a oceňují nejoblíbenější a nejzajímavější projekty a služby českého Internetu. Již pátý ročník ankety pořádá server o českém Internetu Lupa.cz za podpory společnosti Nokia Česká republika. Společně s anketou je pořádána pravidelná odborná konference Czech Internet Forum, mapující aktuální stav českého Internetu z nejrůznějších úhlů pohledu. Loňský ročník ankety se bezesporu zařadil mezi nejzajímavější události českého Internetu v roce 2009. Finálního hlasování vzbudilo silný ohlas, když se do něj zapojilo více než 82 tisíc hlasujících.

O serveru Lupa.cz

(www.lupa.cz)

Lupa.cz je jeden z nejstarších a nejznámějších specializovaných zpravodajských serverů na českém Internetu. Jádrem jeho obsahu jsou původní denní komentáře z oblasti Internetu a telekomunikací se zvláštním zřetelem na problematiku poskytovatelů připojení, internetového obsahu, marketingu a e-commerce.

O společnosti Internet Info, s.r.o.

(www.iinfo.cz)

Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z největších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských a zábavních serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone, Podnikatel, Slunečnice, Bomba, Vitalia). Organizačně zajišťuje také chod sdružení TUESDAY Business Network, které pořádá odborné konference a setkání IT odborníků.