Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


Lupa.cz: Do hlasování v anketě Křišťálová Lupa 2009 se nově zapojí expertní panel

Server Lupa.cz, pořadatel ankety Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu, představuje novou koncepci kategorií a upravený systém hlasování, odrážející aktuální vývoj na českém internetovém trhu. Vylepšená podoba ankety přispěje k přesnějšímu zařazení jednotlivých projektů a přinese tak komplexnější pohled na celou českou internetovou scénu.

30. 6. 2009
KL2009

Čtvrtý ročník ankety Křišťálová Lupa 2009 – Cena českého Internetu (www.kristalova-lupa.cz) odstartuje na začátku srpna, nicméně už teď představuje některé novinky v systému hlasování a upravenou podobu soutěžních kategorií.

Kromě tří hlavních kategorií, tedy Osobnosti roku, Anticeny a Projektu roku, o nichž rozhoduje odborná porota a které zůstaly oproti loňsku beze změny, jsme se snažili kategorie co nejvíce rozšířit a zároveň zpřesnit. Hlasování by tak mělo lépe rozčlenit jednotlivé tématické bloky projektů a pojmout jejich větší spektrum, přibližuje nový systém kategorií Ján Simkanič, výkonný ředitel společnosti Internet Info.

KL - kategorie

Další zásadní novinkou v systému hlasování je pak sestavení tzv. expertního panelu, který bude tvořen odbornými novináři, publicisty a blogery. Hlavním důvodem tohoto kroku byla snaha doplnit pohled veřejnosti a odborné poroty o třetí pilíř hodnocení těch, kteří trhu poskytují pravidelnou zpětnou vazbu.

Expertní panel bude moci nominace veřejnosti doplnit o vlastní návrhy prostřednictvím tzv. divoké karty a zároveň na základě získaných tipů provede finální nominaci pro tři hlavní kategorie, v nichž určí výsledek odborná porota. Ta bude stejně jako v předchozích ročnících složena z širokého spektra osobností z oblasti internetu, telekomunikací, mediálních a reklamních agentur a marketingu.

Nominační fáze ankety, do níž budou sbírány tipy na nejoblíbenější internetové projekty a služby, startuje na stránkách projektu v pondělí 3. srpna 2009. Následné finálové hlasování proběhne od 21. září do 25. října. Galavečer k vyhlášení výsledků ankety se uskuteční 26. listopadu 2009 za účasti všech oceněných a partnerů. Podrobnosti o pravidlech soutěže jsou k dispozici na stránkách www.kristalova-lupa.cz.


Přehled kategorií v hlasování veřejnosti a jejich definice:

Vyhledávače a databáze

(nástroje a služby pro získání informací – např. obecné a specializované vyhledávače, mapy, znalostní a firemní databáze, jízdní řády, informace o počasí)

Komunikační služby

(nástroje a služby umožňující přímou výměnu informací mezi uživateli – např. emailové služby, instant messaging, IP telefonie)

Sociální sítě

(nástroje a služby primárně orientované k pravidelnému sdružování lidí prostřednictvím internetu – např. diskusní servery, seznamky a další komunitní projekty)

Publikační platformy

(nástroje a služby primárně orientované pro uživatelské publikování obsahu – např. blogovací systémy, fotogalerie, videoportály)

Internetové obchodování

(projekty, které jsou založeny na zprostředkování transakčních operací – e-shopy, cenové srovnávače, katalogy zboží, transakční weby, platební nástroje)

Média – všeobecná

(mediální projekty všeobecného charakteru pokrývající široké spektrum informací nebo zábavy – internetové zpravodajství, internetové rádio, internetová televize)

Média – specializovaná

(mediální projekty monotématického charakteru – specializované zpravodajství či magazín, rádio, televize, fanouškovský web zaměřený na vybrané téma)

Média – uživatelská

(konkrétní mediální projekty vznikající aktivitou uživatelů, která není institucionalizovaná pod hlavičkou vydavatelských domů – fanouškovské weby, osobní stránky, blogy)


Kompletní výsledková listina loňského ročníku ankety Křišťálová Lupa 2008 je k dispozici na stránkách ankety. Anketu pořádá server o Internetu a telekomunikacích Lupa.cz ve spolupráci s projektem O2 Média společnosti Telefónica O2.




Generální partner

O2 Media


Partner

Active24 - logo


Hlavní mediální partner

MaM - nové logo



Pro bližší informace prosím kontaktujte:

Hana Jarešová, marketingová ředitelka
Internet Info, s.r.o., Milady Horákové 109/116, 160 41 Praha 6
Tel. 277 004 630, 600 fax 277 004 601
E-mail: hana.jaresova@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz

O serveru Lupa.cz, www.lupa.cz

Lupa.cz je jeden z nejstarších a nejznámějších specializovaných zpravodajských serverů na českém Internetu. Jádrem jeho obsahu jsou původní denní komentáře z oblasti Internetu a telekomunikací se zvláštním zřetelem na problematiku poskytovatelů připojení, internetového obsahu, marketingu a e-commerce.

O společnosti Internet Info, s. r. o., www.iinfo.cz

Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z největších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských a zábavních serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone, Podnikatel, Slunečnice, Bomba, Vitalia), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby v oblasti internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice. Organizačně zajišťuje také chod sdružení TUESDAY Business Network, které pořádá odborné konference a setkání IT odborníků.