Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


Křišťálová Lupa 2009: projektem roku je OnTheRoad.to

Projektem roku v anketě Křišťálová Lupa 2009 se stal server pro cestovatele OnTheRoad.to. Ocenění pro Osobnost roku převzala Taťána le Moigne ze společnosti Google. Anticena putuje do rukou zakladatele mediálního projektu DIGNITY. Výsledky čtvrtého ročníku ankety byly slavnostně vyhlášeny včera v Divadle Archa v Praze.

27. 11. 2009
KL2009

Výsledky ankety Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu za rok 2009 jsou známy. V podzimním hlasování o nich rozhodlo rekordních 82 tisíc hlasujících z řad internetové veřejnosti. Ve třech kategoriích doplnila rozhodnutí veřejnosti odborná porota, kterou letos tvořilo téměř 80 osobností české internetové scény. Projektem roku se stal cestovatelský server OnTheRoad.to, který svým uživatelům nabízí možnost sdílet své cestovatelské zážitky prostřednictvím fotografií, videí či psaných deníků s dalšími zájemci.

Prestižní ocenění pro Osobnost roku převzala Taťána le Moigne, provozní ředitelka české pobočky společnosti Gogole. Následovala tak oceněné z předchozích ročníků – Iva Lukačoviče (Seznam.cz) a Ondřeje Tomka a Oldřicha Bajera (oba dříve Centrum.cz). Nepříliš oblíbenou Anticenu v podobě rozbité lupy přišel převzít zakladatel společnosti DIGNITY Jan Václav Čep. Vyhlášení výsledků proběhlo v rámci slavnostního programu v Divadle Archa v Praze. Večerem provázel moderátor Tomáš Hanák a Ján Simkanič, výkonný ředitel společnosti Internet Info.

Těší nás, že výsledky letošní ankety kromě několika stálic poukazují také na projekty, které jsou originální a přínosné, ale ještě ne tolik mediálně známé. Především finálové obsazení kategorie Projekt roku si zaslouží pozornost a jsem rád, že jsme na tyto projekty upozornili, komentuje výsledky Ján Simkanič, výkonný ředitel společnosti Internet Info.

OnTheRoad.to - screenshot

Hodnocení odborné poroty:

  • Projekt roku: OnTheRoad.to
  • Osobnost roku: Taťána le Moigne
  • Anticena: DIGNITY

Hlasování veřejnosti:

  • Internetové obchodování: Aukro.cz
  • Komunikační služby: Seznam E-mail
  • Vyhledávače a databáze: Seznam.cz
  • Média – všeobecná: iDNES.cz
  • Média – specializovaná: Živě.cz
  • Média – uživatelská: ekuchařka.net
  • Publikační platformy: YouTube.com
  • Sociální sítě: Facebook.com

Z loňských oceněných své vítězství zopakoval aukční server Aukro.cz, internetový magazín Živě.cz, zpravodajský portál iDNES.cz a e-mail od společnosti Seznam.cz. Ta také poprvé v historii ankety získala první místo v kategorii Vyhledávače a databáze, které dosud kralovala společnost Google. Ocenění v kategorii uživatelských médií si odnesl kulinářský web ekuchařka.net. Dnes tolik oblíbené sociální sítě a publikační platformy vyhrály u českých uživatelů na celé čáře zahraniční projekty Facebook.com a YouTube.com.

Anketa Křišťálová Lupa prošla v letošním ročníku zásadní proměnou, v níž bylo upraveno rozdělení kategorií tak, aby lépe odrážely aktuální zájem o on-line služby a nástroje. Zároveň byl jako poradní orgán vytvořen tzv. Expertní panel, který společně s odbornou porotou doplnil uživatelský pohled na nejoblíbenější internetové projekty.

KL2009-vysledky

Vítězem Projektu roku je server OnTheRoad.to.

KL2009-vysledky

Osobností roku se stala Taťána le Moigne ze společnosti Google.

Dva týdny před vyhlášením výsledků ankety se uskutečnila bilanční odborná konference Czech Internet Forum 2009, která je již tradičně součástí projektu Křišťálová Lupa a které se zúčastnilo na 200 zájemců. Ti si přišli vyslechnout názory odborníků na aktuální vývoj a nejnovější trendy na české, ale i světové internetové scéně, letos navíc ovlivněné ekonomickou krizí.

Podrobnou reportáž z průběhu večera najdete v článku Známe vítěze ankety Křišťálová Lupa 2009 na serveru Lupa.cz. Výběr fotografií je k dispozici na stránkách ankety.

Anketu Křišťálová Lupa 2009 a konferenci Czech Internet Forum uspořádal server Lupa.cz ve spolupráci s projektem O2 Média společnosti Telefónica O2. Hlavním partnerem byl server Zážitky.cz, partnery společnosti ACTIVE24 a GEMIUS. Hlavním mediálním partnerem byl týdeník Marketing & Media. Mediálně projekt podporovali Aktuálně.cz, Centrum.cz, eStránky.cz, Chip, iDNES.cz, Jaknapočítač.cz, Kafe.cz, nova.cz, Reflex, Seznam.cz, tn.cz, Týden.cz a Živě.cz.

KL - partneři 2


Pro bližší informace prosím kontaktujte:

Hana Jarešová, marketingová ředitelka
Internet Info, s.r.o., Milady Horákové 109/116, 160 41 Praha 6
Tel. 277 004 630, 600 fax 277 004 601
E-mail: hana.jaresova@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz

O anketě Křišťálová Lupa

Anketa Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu je pravidelným hlasováním veřejnosti a odborné poroty, v němž se vybírají a oceňují nejoblíbenější a nejzajímavější projekty a služby českého Internetu. Již čtvrtý ročník ankety pořádá server o českém Internetu Lupa.cz za podpory O2 Media společnosti Telefónica O2 Czech Republic. Společně s anketou bude uspořádána pravidelná odborná konference Czech Internet Forum 2009, mapující aktuální stav českého Internetu z nejrůznějších úhlů pohledu. Loňský ročník ankety se bezesporu zařadil mezi nejzajímavější události českého Internetu v roce 2008. Finálního hlasování vzbudilo silný ohlas, když se do něj zapojilo více než 64 tisíc hlasujících.

O serveru Lupa.cz, www.lupa.cz

Lupa.cz je jeden z nejstarších a nejznámějších specializovaných zpravodajských serverů na českém Internetu. Jádrem jeho obsahu jsou původní denní komentáře z oblasti Internetu a telekomunikací se zvláštním zřetelem na problematiku poskytovatelů připojení, internetového obsahu, marketingu a e-commerce.

O společnosti Internet Info, s. r. o., www.iinfo.cz

Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z největších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských a zábavních serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone, Podnikatel, Slunečnice, Bomba, Vitalia), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby v oblasti internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice. Organizačně zajišťuje také chod sdružení TUESDAY Business Network, které pořádá odborné konference a setkání IT odborníků.