Lupa.cz: Mobile Internet Forum: tahouny mobilního Internetu jsou mladí lidé
Na odborné konferenci Mobile Internet Forum 2008, kterou v úterý uspořádal server Lupa.cz, se sešli zástupci mobilních operátorů, internetových médií a odborníci na nové technologie, aby zhodnotili sbližování mobilních a datových komunikací. Konference se zúčastnilo více než 130 lidí.
25. 9. 2008Tématem další odborné konference serveru Lupa.cz, která se uskutečnila v úterý 23. října 2008 v hotelu Jalta v Praze, byl tentokrát mobilní Internet. Konference Mobile Internet Forum 2008 zaměřila svou pozornost na současný vývoj mobilních a datových komunikací. Aktuálnost tématu potvrdil vysoký zájem o účast z řad odborné veřejnosti. Názory a pohledy na mobilní Internet se u odborníků různí, ale všichni se shodli na tom, že je zásadní oblastí, které patří budoucnost. Mobilní Internet je určen všem bez rozdílu věku, přesto však nejvíce nápadů a aktivit směřujících k mobilnímu Internetu mají mladí lidé.
Konferencí provázel Jiří Peterka, který se také ujal první přednášky na téma pevného a mobilního světa. Ve své prezentaci se zabýval penetrací Internetu, nabídkou trhu a očekáváním zákazníků. Celosvětové průzkumy ukazují, že výnosy z mobilního Internetu se již v roce 2004 vyrovnaly výnosům za obdobné služby v rámci pevného Internetu a od té doby rostou rychleji. Česká republika není v tomto ohledu žádnou výjimkou.
O současném hitu – telefonu iPhone, jeho charakteristice, kladech a záporech – hovořil Petr Mára. Podle něj iPhone nemění Internet ani mobilní trh, ale přináší jiný pohled na přístup k Internetu. Stálé připojení k Internetu už nebere jako nadstandard, ale jako samozřejmost. To dále posouvá vývoj i v oblasti mobilních datových tarifů, které mobilní operátoři upravují na míru potřebám iPhone.
S praktickými zkušenostmi s převodem obsahu webových aplikací do světa mobilních zařízení seznámil posluchače Ivan Mikula (Seznam.cz). Diskuse o generování výnosů v mobilním Internetu vedla k závěru, že mezi mobilním a klasickým Internetem není zásadní rozdíl: možností pro zpoplatnění a generování výnosů je zde více a žádný z nich se nestal dominující.
První polovinu konference zakončila panelová diskuse, v níž se mluvilo i o 3G technologiích v podání našich mobilních operátorů. Ti ale nepředstavili žádnou zásadní novinku. Možnost sdílení 3G infrastruktury, o které se již delší dobu hovoří, není dnes o nic reálnější než dříve. V diskusi vystoupil Štěpán Tůma (T-Mobile), David Duroň (Vodafone) a Tomáš Václav (Telefónica O2).
V druhé polovině konference potvrdil Tomáš Zeman (Wirenode) etablování mobilu jako sedmého masmédia, jež nabízí kromě stávajících také nové možnosti komunikace a stále čeká na další koncepty takového využití. V panelové diskuzi se Jaroslav Kábele (iDNES.cz), Ondřej Švihálek (Centrum Holdings), Ivan Mikula (Seznam.cz) a Jakub Mach (MicroMedia) věnovali trendu zvyšující se mobility a s tím souvisejícími proměnami strategií v inzertních a obchodních modelech. Největším zdrojem výnosů za služby v rámci mobilního Internetu není erotika a obsah pro dospělé, ale on-line hudba. Teprve o druhé místo se dělí erotika a hazardní hry, spolu se službami komunitního a sociálního charakteru.
Petr Voplakal (Mediatel) zaměřil svou přednášku na vyhledávání z mobilního telefonu. Web nenahrazuje tištěné databáze, ale doplňuje je, omezuje jej však cena připojení. Poslední příspěvek konference z úst Dominika Hrodka (Strategie) ukázal personalizovaný marketing v mobilech jako nový kanál komunikace, který umožňuje neotřelým způsobem kategorizovat cílovou skupinu.
Konference mimo jiné ukázala, že konkrétní technologická řešení nejsou tím nejdůležitějším. Uživatele tato stránka věci zajímá čím dál méně. Důležitá je pro ně naopak snadnost nastavení a možnosti využití mobilních technologií.
Na stránkách konference jsou k dispozici ke stažení prezentační materiály jednotlivých přednášejících, stejně jako fotogalerie. Shrnující článek o detailním průběhu konference s názvem Co přineslo letošní Mobile Internet Forum? najdete na stránkách serveru Lupa.cz.
Server Lupa.cz pravidelně pořádá také celodenní odbornou konferenci Czech Internet Forum, a to v rámci ankety Křišťálová Lupa 2008, jejíž hlasovací fáze právě začala. Toto každoroční podzimní setkání vždy bilancuje dění na Internetu za uplynulý rok.
Generálním partnerem konference Mobile Internet Forum 2008 byly Zlaté Stránky. Hlavním partnerem byla společnost MicroMedia. Mediálními partnery byly časopisy ComputerWorld, Marketing & Media a Mobility, dále deník E15, server Mobilmania.cz a zpravodajská agentura Mediafax.
Generální partner
Hlavní partner
Mediální partneři
Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Hana Šebelová, marketingová ředitelka
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 130, 110 fax 244 003 220
E-mail: sebelova@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz
O serveru Lupa.cz, www.lupa.cz
Lupa.cz je jeden z nejstarších a nejznámějších specializovaných zpravodajských serverů na českém Internetu. Jádrem jeho obsahu jsou původní denní komentáře z oblasti Internetu a telekomunikací se zvláštním zřetelem na problematiku poskytovatelů připojení, internetového obsahu, marketingu a e-commerce.
O společnosti Internet Info, s. r. o., www.iinfo.cz
Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z nejvýznamnějších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských a zábavních serverů (např. Lupa, Měšec, Podnikatel, Root, DigiZone, Bomba), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby pro optimalizaci internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice.