Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


Měšec.cz: Nejlepší finanční reklamy má Česká spořitelna a Home Credit

Již posedmé byli vyhlášeni vítězové ankety Nejlepší finanční reklama roku 2008, kterou pořádá finanční server Měšec.cz. Čtenářům se v loňském roce nejvíce líbil spot České spořitelny. Odborná porota vyzdvihla na první příčku reklamu společnosti Home Credit. Do soutěže se zapojilo 26 klipů finančních institucí působících v České republice.

30. 3. 2009
Finanční reklama 2008 - logo

Sedmý ročník ankety o Nejlepší finanční reklamu za rok 2008 zná své vítěze. O přízeň veřejnosti a odborné poroty bojovalo letos 26 reklamních spotů finančních institucí vysílaných v loňském roce v některé z českých televizí. Anketu uspořádal finanční server Měšec.cz.

Jedinou společností, která obhájila své výsledky z loňského ročníku, je Home Credit. Odborná porota její klip ocenila jako nejlepší finanční reklamu roku 2008 a ve čtenářském hlasování si spot udržel výbornou druhou pozici. Celá série televizních reklam, která sází na humor, kvalitní herecké obsazení a vtipné paralely procesů finančních institucí s běžným životem, se společnosti Home Credit výborně vyplácí. Čtenáři na první místo vyzdvihli televizní reklamu České spořitelny. Fotbalista Petr Čech však boduje nejen u diváků, ale také u odborné poroty, která spot zařadila na 3. pozici. V loňském roce se přitom Česká spořitelna mezi prvních pět nejlepších vůbec nedostala.

Výsledky ankety Finanční reklama 2008
Pořadí Hlasování veřejnosti Pořadí Odborná porota
1. Česká spořitelna 1. Home Credit
2. Home Credit 2. Česká pojišťovna
3. UNIQA pojišťovna 3. – 5. Česká spořitelna
4. Česká pojišťovna 3. – 5. GE Money Bank
5. Raiffeisenbank 3. – 5. Komerční banka

*Každý člen odborné poroty vybral tři nejlepší spoty a určil jejich pořadí (1. místo získalo 3 body, 2. místo 2 body, 3. místo 1 bod). Po sečtení všech hlasů bylo stanoveno pořadí na prvních pěti místech.

Stejný počet bodů jako Česká spořitelna získaly od odborné poroty klipy finančních domů GE Money Bank a Komerční banky. První z nich vsadil na formu hudebního klipu a motto „Splátka je splátka“. Většina porotců hodnotí kladně jasné sdělení ve spojení s dobrým nápadem. Spot Komerční banky má naopak téměř filmové aranžmá a stylizaci. Podle poroty jde o vkusně provedené „ztělesnění“ finančního produktu v podobě zámožné dámy.

V anketě bodoval také loňský obhájce vítězství v hlasování čtenářů Česká pojišťovna. Porotu (2. místo) i veřejnost (4. místo) pravděpodobně nejvíce zaujalo technické řešení reklamy bez jediného střihu a tedy velmi povedená, originální obrazová zkratka. Klipy pojišťoven reprezentuje také na čtenářské bronzové příčce UNIQA pojišťovna, nováček ve výsledkové listině. Let do vesmíru místo důchodu by si nechal líbit každý.

Raiffeisenbank po svém spojení s eBankou komunikuje především výhodnost svých produktů bez nepříjemných poplatků. To, že se jí to alespoň prostřednictvím reklamy daří, je vidět z 5. místa v hlasování veřejnosti.

Z výsledků soutěže je patrná tendence využívat ve finančních reklamách mikro příběhy, nejlépe s vtipnou pointou. Nicméně vtip není jediným způsobem, jak zaujmout – vždy je totiž tím nejdůležitějším aspektem úspěšné reklamy jednoduchost a srozumitelnost sdělení, které chce instituce svému klientovi předat, upřesňuje Dalibor Z. Chvátal, šéfredaktor serveru Měšec.cz.

Odborná porota byla složená ze zástupců mediálního, reklamního a akademického prostředí. Přehled hodnocení každého z porotců, včetně textového vyjádření, je k dispozici na stránkách ankety. Podrobný článek mapující letošní výsledky bude vydán zítra na serveru Měšec.cz.

Náhledy vítězných spotů

Česká spořitelna

Česká spořitelna


HomeCredit

Home Credit


Přehled reklam byl připraven ve spolupráci se společností TNS Media Intelligence, která byla zároveň partnerem ankety. Mediálními partnery ankety byly magazíny Strategie a Marketing Magazine, server Streamhosting.cz a videoserver Bomba.cz.

Partner ankety

logo TNS Media

Mediální partneři

Strategie - logo - nové logo Marketing Magazine Streamhosting - logo Bomba.cz - logo


Pro bližší informace prosím kontaktujte:

Hana Šebelová, marketingová ředitelka
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 130, 110, fax 244 003 220
E-mail: sebelova@iinfo.cz; /

O serveru Měšec.cz

(www.mesec.cz)

Finanční server Měšec.cz přináší aktuální informace ze světa osobních a firemních financí. Poskytuje podrobné charakteristiky a srovnávací analýzy produktů, jež nabízejí finanční instituce. Umožňuje čtenářům, aby se díky dostatku informací, které naleznou na jednom místě, dokázali efektivně rozhodovat, kam uložit své úspory, kde získat úvěr, kde se pojistit či jaké formy platebního styku používat.

O společnosti Internet Info, s. r. o.

(www.iinfo.cz)

Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z největších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských a zábavních serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone, Podnikatel, Vitalia, Slunečnice, Bomba), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby v oblasti internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice. Pod hlavičkou sdružení TUESDAY Business Network pořádá odborné konference zaměřené na IT segment.