Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


Měšec.cz: Zlatý Měšec 2010: bankou roku opět Fio, družstevní záložna

Výsledky ankety Zlatý Měšec 2010 jsou známy. Ve třech kategoriích obhájili své pozice lonští vítězové. Největší proměnou naopak prošla kategorie Obchodníci s cennými papíry. Výsledky ankety byly vyhlášeny včera za přítomnosti zástupců oceněných finančních institucí.

10. 2. 2010

Finanční server Měšec.cz vyhlásil výsledky šestého ročníku ankety Zlatý Měšec 2010 – Nejlepší finanční instituce. Stalo se tak na včerejším slavnostním večeru, který byl součástí odborného setkání ze série BUSINESS TUESDAY na téma Získejte finanční svět na svoji stranu.

Logo Zlatý měšec 2010

Hned ve třech kategoriích došlo k obhájení vítězství z loňského ročníku. Fio, družstevní záložna potvrdila svoji oblíbenost v kategorii Banky a družstevní záložny. Dvě společnosti pod značkou Allianz, konkrétně Allianz pojišťovna a Allianz penzijní fond, znovu zvítězily v kategoriích Pojišťovna a Penzijní fond. První pozice v kategorii Úvěrové společnosti nově patří společnosti ŠkoFIN. V kategorii Obchodníci s cennými papíry zabojovala Raiffeisenbank, když postoupila z loňského 2. místa.

Z letošních výsledků ankety jasně vyplývá, že spokojenost s konkrétní finanční institucí je nepřímo úměrná nabízeným službám a cenám, které si za ně účtuje. Silné a zavedené finanční instituce s širokou paletou služeb a produktů často dostaly horší známku než jejich konkurenti, jejichž nabídka je užší, ale služby jsou levnější, nebo mají další nástroje, které umějí cenu snížit, říká Dalibor Z. Chvátal, šéfredaktor odborného serveru Měšec.cz. Klienti si pečlivě všímali také klientského servisu a kvality. Pokud kvalita produktů a služeb finanční instituce neodpovídala účtované ceně, dávali horší známku, doplňuje Chvátal.

Veřejnost mohla hodnotit finanční instituce od 9. listopadu 2009 do 9. ledna 2010, a to v následujících pěti kategoriích:

  • Banky a družstevní záložny
  • Pojišťovny
  • Úvěrové společnosti
  • Penzijní fondy
  • Obchodníci s cennými papíry

U každého subjektu bylo možné hodnotit konkrétní dílčí kritéria, jako je dostupnost služeb, jejich kvalita a cena, úroveň jednání na pobočkách, nebo funkčnost internetového bankovnictví. V každé kategorii potom zvítězila vždy ta instituce, která získala nejlepší průměrnou známku za všechna hodnocená kritéria. Čtenáři měli možnost hodnotit pouze jedinou finanční instituci v každé kategorii s výjimkou kategorií Banky a družstevní záložny a Pojišťovny, kde mohli poskytnout dvě hodnocení. Bylo to dáno tím, že klienti často využívají služeb více bank či pojišťoven.

Jak vypadaly výsledky na dalších místech? V kategorii Banky a družstevní záložny doplňují první trojici mBank a Raiffeisenbank, které si vyměnily pozice z loňska. Nově se do zveřejněných výsledků (tedy prvních pěti míst) dostala také Česká spořitelna, vítěz ročníků 2003 – 2005. Naopak loni čtvrtá Poštovní spořitelna z výsledků vypadla a její pozici získala letos GE Money Bank.

V kategorii Pojišťovny se na dalších medailových místech umístily Pojišťovna České spořitelny a Wüstenrot pojišťovna – obě jsou v hodnocení oproti loňsku nováčky. Loni druhou Kooperativu a třetí Generali odsunuli hlasující na konec první pětice.

Úvěry podle čtenářů serveru Měšec.cz výborně poskytují mimo jiné Raiffeisen – Leasing a Cetelem ČR, které skončily na 2., resp. 3. místě. Do hodnocení se dostal ještě čtvrtý Home Credit a pátý GE Money Multiservis, naopak vypadl loni třetí Essox.

Mezi Penzijními fondy uspěl Penzijní fond České spořitelny, který se posunul o příčku nahoru, na druhé místo. Bronzovou medaili získal Generali penzijní fond, který loni vůbec nebodoval. Penzijní fond České pojišťovny a AXA penzijní fond si o pár příček pohoršily.

V kategorii Obchodníci s cennými papíry došlo k největším změnám oproti loňským výsledkům. Hned za vítěznou Raiffeisenbank se umístily společnosti Patria Direct a brokerjet České spořitelny. Loňský vítěz kategorie, Fio, burzovní společnost, se propadl až na čtvrté místo. Nově se v žebříčku, odkud vypadly společnosti UniCredit Bank a Volksbank CZ, objevila Česká spořitelna, a to na pátém místě.

Výsledková listina ankety Zlatý Měšec 2010

Kategorie Banky a družstevní záložny

  • 1. Fio, družstevní záložna
  • 2. mBank (BRE Bank)
  • 3. Raiffeisenbank
  • 4. GE Money Bank
  • 5. Česká spořitelna

Kategorie Úvěrové společnosti

  • 1. ŠkoFIN
  • 2. Raiffeisen – Leasing
  • 3. CETELEM ČR
  • 4. Home Credit
  • 5. GE Money Multiservis

Kategorie Obchodníci s cennými papíry

  • 1. Raiffeisenbank
  • 2. Patria Direct
  • 3. brokerjet České spořitelny
  • 4. Fio, burzovní společnost
  • 5. Česká spořitelna

Kategorie Pojišťovny

  • 1. Allianz pojišťovna
  • 2. Pojišťovna České spořitelny
  • 3. Wüstenrot pojišťovna
  • 4. Kooperativa pojišťovna
  • 5. Generali pojišťovna

Kategorie Penzijní fondy

  • 1. Allianz penzijní fond
  • 2. Penzijní fond České spořitelny
  • 3. Generali penzijní fond
  • 4. Penzijní fond České pojišťovny
  • 5. AXA penzijní fond

Kompletní přehled výsledků ankety a fotogalerii ze včerejšího vyhlášení výsledků naleznete na stránkách http://zlaty.mesec.cz, kde je k dispozici i elektronická verze Analýzy serveru Měšec.cz. Ta vychází z výsledků ankety Zlatý Měšec 2010 – Nejlepší finanční instituce a jejím cílem je snaha postihnout aktuální situaci na českém finančním trhu. Další podrobnosti o ročníku 2010 se dočtete v dnešním článku na serveru Měšec.cz.

Partnerem ankety byla společnost Fincentrum a.s. a server Top-Pojištění.cz. Mediálním partnerem byl deník E15.


Partneři:

logo Fincentrum

logo Top-pojištění

Mediální partner:

logo E15


Pro bližší informace prosím kontaktujte:

Hana Jarešová, marketingová ředitelka
Internet Info, s.r.o., M. Horákové 109/116, 160 41 Praha 6
Tel. : 277 004 630 fax 277 004 601
E-mail: hana.jaresova@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz

O serveru Měšec.cz

(www.mesec.cz)

Finanční server Měšec.cz přináší aktuální informace ze světa osobních a firemních financí. Poskytuje podrobné charakteristiky a srovnávací analýzy produktů, jež nabízejí finanční instituce. Umožňuje čtenářům, aby se díky dostatku informací, které naleznou na jednom místě, dokázali efektivně rozhodovat, kam uložit své úspory, kde získat úvěr, kde se pojistit či jaké formy platebního styku používat.

O společnosti Internet Info, s.r.o.

(www.iinfo.cz)

Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z největších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských a zábavních serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone, Podnikatel, Slunečnice, Bomba, Vitalia), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby v oblasti internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice. Organizačně zajišťuje také chod sdružení TUESDAY Business Network, které pořádá odborné konference a setkání IT odborníků.