NAVRCHOLU.cz: Největší růst zájmu zažily před vánoci e-shopy s kosmetikou
Předvánoční nákupy realizované prostřednictvím internetových obchodů v Česku kulminovaly ve 49. týdnu, tedy tři týdny před Štědrým dnem. Největší nárůst zájmu zaznamenaly e-shopy prodávající kosmetiku. Vyplývá to z nejnovějších údajů monitorovací služby NAVRCHOLU.cz.
17. 1. 2008Zájem o nakupování přes internet v předvánočním období v Česku rok od roku roste. Největší akceleraci zájmu v tomto období loňského roku zaznamenaly internetové obchody prodávající kosmetické přípravky a drogerii. Statistiku návštěvnosti v jednotlivých kategoriích e-shopů zveřejnila profesionální služba pro monitoring návštěvnosti internetových stránek NAVRCHOLU.cz.
Hlavním kulminačním obdobím pro nákupy dárků přes internet byl již 47. a 48. týden, neboli přelom listopadu a prosince. Nejvýraznější růsty návštěvnosti si připsaly ve 49. a 50. týdnu e-shopy zaměřené na zboží, jehož prodej přes internet má v Česku dlouhou tradici. Jedná se zejména o domácí spotřebiče, elektroniku, knihy, hudbu, výpočetní techniku, GSM a kosmetiku.
Jedinou výjimkou v rostoucím trendu nákupů přes internetové obchody v předvánočním období byla kategorie e-shopů zaměřených na prodej potravin a nápojů. Ta si udržuje poměrně stabilní skupinu zákazníků po celý rok a předvánoční čas změnu trendu návštěvnosti v této oblasti neovlivnil. Ostatní kategorie internetových obchodů naopak zaznamenávaly postupný nárůst návštěvnosti od 44. týdne roku, tedy již od konce října, a to s jedinou výjimkou, kterou bylo zboží pro motoristy.
Počet návštěv v jednotlivých skupinách e-shopů
(v období od 44. do 52. týdne roku 2007)
Zdroj: NAVRCHOLU.cz
Právě kategorie Auto-moto zaznamenala zajímavý vývoj návštěvnosti, v níž lze dobře vysledovat souvislost s aktuálním vývojem počasí. Růst zájmu o zboží v této kategorii, do které spadá i prodej pneu, odpovídá období prvního většího přívalu sněhu na počátku listopadu. Poté návštěvnost těchto webů již pouze klesá,
doplňuje Klára Rožková vedoucí služby NAVRCHOLU.cz.
Rekordní mezitýdenní nárůst návštěv si připsala kategorie Kosmetika a drogerie. Protože zájem o tento druh zboží překonal oblasti nákupu jako jsou např. Knihy a hudba, Hračky či Textil a oděvy, lze usuzovat, že kosmetika je stále tím druhem zboží, které lidé kupují na poslední chvíli jako náhradu za dárky, které již sehnat nestihli.
Metodika:
Naměřené hodnoty reprezentují součty počtů návštěv jednotlivých webů zařazených do daných kategorií. Analýza vychází průměrně z 900 tisíc návštěv za týden, které byly uskutečněny na e-shopech měřených službou NAVRCHOLU.cz. Návštěvou se rozumí sled přístupů na měřený web z jednoho prohlížeče provedených tak, že každý přístup následoval maximálně za 30 minut od přístupu předchozího. Pokud mezi dvěma přístupy uplynulo více než 30 minut, jde již o novou návštěvu. Uvedená metodika odpovídá doporučení IFABC.
Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Hana Šebelová, marketingová ředitelka
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 130, 110 fax 244 003 220
E-mail: sebelova@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz
O NAVRCHOLU.cz
www.navrcholu.czNAVRCHOLU.cz je profesionální nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek. Poskytuje širokou paletu služeb a nástrojů, které jsou nezbytným předpokladem úspěšně realizace a optimalizace internetového marketingu. NAVRCHOLU.cz na českém Internetu působí již od roku 1998 a v současné době monitoruje webové stránky významných firem a institucí, mezi které patří Atlas.cz, Auto-ESA, Česká pojišťovna, Investiční společnost České spořitelny, Dopravní podnik Hl. m. Prahy, Český hydrometeorologický ústav, Karlovarský kraj, Czech Tourism, Arcibiskupství pražské, ministerstva zahraničních věcí a životního prostředí, a další.
O společnosti Internet Info, s. r. o.
(www.iinfo.cz)Společnost Internet Info, s.r.o., je pátou největší mediální společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských serverů (např. Lupa, Měšec, Podnikatel, Root, DigiZone), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby pro optimalizaci internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice.