Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


NAVRCHOLU.cz: Podíl Firefoxu už dosahuje k hranici 20 %

Růst podílu prohlížeče Firefox po mírném zpomalení v minulém období opět nabral na tempu. V současné době tak Firefoxu připadá téměř 20 % návštěv webů měřených službou NAVRCHOLU.cz. Znovu se také probudil zájem o prohlížeč Opera, jehož podíl po jisté stagnaci vzrostl na 3,5 %.

15. 6. 2006

Prohlížeče založené na jádře Mozilla Gecko se opět vrátily k rostoucímu trendu z minulosti. Během šesti měsíců od listopadu 2005 stoupl podíl návštěv realizovaných těmito prohlížeči na téměř 22 %. Největší část tohoto růstu připadá na prohlížeč Firefox. Ten svůj podíl zvýšil o více než 4 procentní body, což znamená, že byl použit při čtvrtině návštěv webů, které jsou měřené monitorovací službou NAVRCHOLU.cz.

Z níže uvedené tabulky je zřejmé, že Firefox rostl především na úkor prohlížeče MS Internet Explorer pro Windows, jenž pokračuje v klesající tendenci už od roku 2004. „Můžeme říci, že nástup alternativních prohlížečů nabral novou dynamiku. Poprvé se jim podařilo zabrat čtvrtinový podíl, zatímco podíl Internet Exploreru klesl pod hranici 75 %,“ komentuje aktuální statistiky Tomáš Krause, vedoucí projektu NAVRCHOLU.cz.

Zastoupení jednotlivých skupin prohlížečů
Prohlížeč 03/2004 11/2004 05/2005 11/2005 05/2006
MSIE pro Windows 92,90 % 85,18 % 79,25 % 78,15 % 74,17 %
Mozilla Gecko a odvozené 4,34 % 11,18 % 16,89 % 18,03 % 21,65 %
z toho Firefox 1,22 % 6,34 % 14,09 % 15,39 % 19,51 %
Opera 1,83 % 2,49 % 2,71 % 2,89 % 3,48 %
KHTML (Safari, Konqueror) 0,42 % 0,45 % 0,55 % 0,52 % 0,54 %
MSIE/MSNE pro Mac  – 0,25 % 0,22 % 0,12 % 0,07 %

Zdroj: NAVRCHOLU.cz

K pozitivnímu růstu podílu prohlížeče Opera pravděpodobně přispěla skutečnost, že v současné době je již k dispozici ke stažení zdarma. Zřejmě také díky tomu se Opera přehoupla přes 3% hranici a překonala tak předchozí období stagnace.

Zastoupení jednotlivých verzí prohlížečů
Prohlížeč 05/2005 11/2005 05/2006 Rozdíl*
MSIE pro Windows 6.0 36,01 % 27,54 % 20,88 %  – 6,60 %
MSIE 6.0 SV1 (XP SP2) 35,74 % 45,01 % 49,07 % + 4,06 %
Mozilla Firefox 1.0.x 13,11 % 14,62 % 6,03 %  – 8,59 %
MSIE pro Windows 5.0× 3,52 % 2,66 % 1,70 %  – 0,96 %
MSIE pro Windows 5.5 3,12 % 2,05 % 1,26 %  – 0,79 %
Mozila Suite 1.7.x 1,79 % 1,95 % 1,57 %  – 0,38 %
Opera 8.5  – 1,54 % 2,52 % + 0,98 %
Mozilla Firefox 1.5.x  –  – 13,33 %  –

* rozdíl mezi květnem 2006 a listopadem 2005
Zdroj: NAVRCHOLU.cz

Statistiky služby NAVRCHOLU.cz také pravidelně potvrzují odklon uživatelů od starších verzí internetových prohlížečů. Aktualizace softwarového vybavení je přitom zřejmá u všech typů prohlížečů, nejrychlejší aktualizace probíhá u Firefoxu, jehož nejnovější verze 1.5.x byla použita při více než 13 % návštěv.

Poznámka: Data pocházejí z měření více než 20 tisíc webů registrovaných službou NAVRCHOLU.cz a byla získávána na základě identifikace prohlížeče v hlavičce User-Agent protokolu HTTP. Zařazování prohlížečů do skupin počítá se známými způsoby maskování prohlížečů. Ve statistikách nejsou zahrnuty prohlížeče, které nenačítají obrázky.

Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Hana Šebelová, marketing assistant
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 130, 110 fax 244 003 220
E-mail: sebelova@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz

O NAVRCHOLU.cz
NAVRCHOLU.cz je profesionální nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek. Poskytuje širokou paletu služeb a nástrojů, které jsou nezbytným předpokladem úspěšně realizace a optimalizace internetového marketingu. NAVRCHOLU.cz na českém Internetu působí již od roku 1998 a v současné době monitoruje webové stránky významných firem a institucí, mezi které patří Atlas.cz, Auto-ESA, Česká pojišťovna, HC Sparta Praha, HVB Bank, Investiční společnost České spořitelny, Český hydrometeorologický ústav, Software602, ministerstva zahraničních věcí, životního prostředí, průmyslu a obchodu, sociálních věcí, Národní divadlo a další.

O společnosti Internet Info, s. r. o.
Společnost Internet Info, s.r.o., je pátou největší mediální společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby pro optimalizaci internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice.