NAVRCHOLU.cz: Většina uživatelů používá nejnovější verzi přehrávače Flash
Necelé dva roky od představení poslední verze plug-inu Flash Player 9 využívá tento přehrávač naprostá většina návštěvníků webů. Vyplývá to ze statistik profesionální služby pro měření návštěvnosti internetových stránek NAVRCHOLU.cz.
26. 3. 2008Zatímco před rokem a půl byla ve více než polovině měřených počítačů nainstalována verze o řád nižší, tedy Flash 8, nejnovější statistiky monitorovací služby NAVRCHOLU.cz ukazují, že v současné době je naprostá většina návštěv (téměř 90 %) uskutečněna s verzí Flash 9. Celkový nárůst jejího podílu v daném období činí více než 70 procentních bodů. Naopak podíl počítačů, které ještě využívají některou z verzí přehrávače Flash 7 a starších, představuje pouhých 6%.
Verze modulu | 08/2006* | 02/2008* | Rozdíl** |
---|---|---|---|
Flash 9 | 17,9 % | 88,9 % | 71,0 |
Flash 8 | 57,5 % | 5,2 % | – 52,3 |
Flash 6 | 8,2 % | 3,4 % | – 4,8 |
Flash 7 | 15,9 % | 2,3 % | – 13,6 |
Flash 5 | 0,5 % | 0,1 % | – 0,4 |
Flash 4 | 0,1 % | 0,0 % | – 0,1 |
Flash 3 | 0,0 % | 0,0 % | 0,0 |
Celkem | 100,0 % | 100,0 % | x |
Zdroj: NAVRCHOLU.cz, počet návštěv
* přepočtená % po vynechání položek „Nezjištěno“ a „Bez podpory“
** v procentních bodech
Současné rozložení podílu jednotlivých modulů přehrávače Flash Player je dáno naprosto přirozeným vývojem. V době tzv. webu 2.0 a zároveň s tím, jak tvůrci webových prezentací stále častěji používají interaktivní grafické výstupy, se naučili i čeští uživatelé Flash Player běžně používat,
hodnotí výsledky analýzy Daniel Gogela, vedoucí projektu NAVRCHOLU.cz, a dodává: Weby využívající flashovou grafiku se už nemusí obávat o své uživatele – ti jsou na flashové prezentace v současné době dobře připraveni. Z celého sledovaného vzorku nemá Flash nainstalováno pouze 2,3 % uživatelů.
Důvěra uživatelů v nejnovější Flash byla pravděpodobně posílena mimo jiné informacemi o tom, že zatím poslední verze by měla eliminovat některé závažné bezpečnostní problémy starších modulů.
Metodika:Data v tabulce vycházejí z počtů návštěv uskutečněných s některou verzí Flash přehrávače. Návštěvou se rozumí sled přístupů na měřený web z jednoho prohlížeče provedených tak, že každý přístup následoval maximálně za 30 minut od přístupu předchozího. Pokud mezi dvěma přístupy uplynulo více než 30 minut, jde již o novou návštěvu. Uvedená metodika odpovídá doporučení IFABC.
Pro analýzu byla použita metodika založená na vytvoření vzorku webů, který vykazuje vysokou stabilitu v čase a je odolný proti působení extrémních hodnot webů se specifickými vlastnostmi. To znamená, že pokud v určité době dojde ke změně naměřených hodnot, je minimální pravděpodobnost, že by to bylo způsobeno změnou ve struktuře měřených webů, a naopak lze vyvozovat, že se jedná o skutečnou změnu v chování uživatelů.
Proto vzorek, z něhož byla naměřena výše uvedená čísla, obsahuje pouze takové weby, jejichž význam nepostačuje k tomu, aby celkové hodnoty nepřirozeně vychýlil směrem ke svým individuálním vlastnostem. V únorovém měření bylo do vzorku zařazeno více než 24 tisíc webů, které odpovídají výše uvedeným kritériím.
Na tvorbě metodiky se podílela společnost Factum Invenio, jedna z předních agentur marketingového výzkumu na českém trhu.
Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Hana Šebelová, marketingová ředitelka
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 130, 110 fax 244 003 220
E-mail: sebelova@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz
NAVRCHOLU.cz je profesionální nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek. Poskytuje širokou paletu služeb a nástrojů, které jsou nezbytným předpokladem úspěšně realizace a optimalizace internetového marketingu. NAVRCHOLU.cz na českém Internetu působí již od roku 1998 a v současné době monitoruje webové stránky významných firem a institucí, mezi které patří Atlas.cz, Auto-ESA, Česká pojišťovna, HC Sparta Praha, HVB Bank, Investiční společnost České spořitelny, Český hydrometeorologický ústav, Software602, ministerstva zahraničních věcí, životního prostředí, průmyslu a obchodu, sociálních věcí, Národní divadlo a další.
O společnosti Internet Info, s. r. o. (www.iinfo.cz)Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z nejvýznamnějších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb, které měsíčně využije téměř 1,7 milionů uživatelů. Je vydavatelem známých zpravodajských serverů (např. Lupa, Měšec, Podnikatel, Root, DigiZone), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby pro optimalizaci internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice.