NAVRCHOLU.cz: Google v Česku roste na úkor ostatních vyhledávačů
Seznam je stále nejpoužívanějším vyhledávačem v Česku. Podíl počtu návštěv, využívajících jej k vyhledávání na Internetu, však za poslední rok přeci jen mírně poklesl. Google oproti tomu roste a jeho podíl ve vyhledávání je již téměř třetinový. Vyplývá to z aktuálních statistik měřící služby NAVRCHOLU.cz.
26. 11. 2008Podíl vyhledávače Seznam se podle statistik monitorovací služby NAVRCHOLU.cz za období od června do října 2008 snížil o téměř dva procentní body z původních 62,8 % na 60,9 %. Přesto jde stále o hodnotu, se kterou může být provozovatel největšího českého vyhledávače jistě spokojen.
Pozice vyhledávače Google oproti tomu během sledovaného období posílila. Z původních 28,9 % se za poslední dvě sledovaná období, tedy od října 2007, jeho podíl zvýšil o téměř čtyři procentní body až na 32,6 %. Google tak již dosahuje na třetinu českého vyhledávání, přičemž Česká republika je jednou z pěti zemí, kde nemá v oblasti vyhledávání majoritní podíl.
Je však také třeba zmínit, že reálný podíl vyhledávače Google je vyšší, protože jeho vyhledávání využívá také Atlas. V nejbližší době chystá přechod na stejnou technologii i Centrum, což pozici Googlu ještě posílí.
Vyhledávač | Červenec 2006 | Říjen 2006 | Leden 2007 | Říjen 2007 | Červen 2008 | Říjen 2008 | Absolutní rozdíl* | Relativní rozdíl** |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seznam | 61,10 % | 63,39 % | 62,53 % | 62,30 % | 62,80 % | 60,85 % | –1,95 | – 3,11 |
23,48 % | 23,85 % | 24,75 % | 28,87 % | 30,16 % | 32,61 % | +2,45 | +8,12 | |
Centrum | 5,37 % | 4,72 % | 4,84 % | 3,39 % | 2,86% | 2,61 % | –0,25 | – 8,74 |
Atlas | 2,86 % | 2,38 % | 2,58 % | 1,53 % | 1,28 % | 0,97 % | –0,31 | – 24,22 |
Jyxo | 0,79 % | 0,57 % | 0,42 % | 0,24 % | 0,16 % | 0,14 % | –0,02 | – 12,5 |
Zdroj: NAVRCHOLU.cz
*rozdíl mezi červnem 2008 a říjnem 2008, v procentních bodech
** rozdíl mezi červnem 2008 a říjnem 2008, v procentech
Vyhledávání na portálech Centrum a Atlas, které dnes již mají společného provozovatele, je méně používané. Centrum dosahuje ve vyhledávání pouze 2,6 %, Atlas dokonce klesl těsně pod 1 %. Podíl historicky sledovaného vyhledávače Jyxo je v současné době s hodnotou 0,1 % již vyloženě okrajový.
„Z výsledků měření je patrné, že Google je ze sledovaných vyhledávačů jediným, jehož podíl od letošního června narostl. Seznam však i přesto své prvenství bezpečně uhájil a jeho náskok je stále velmi výrazný,“ komentuje výsledky měření Daniel Gogela, vedoucí služby NAVRCHOLU.cz.
Vývoj podílu jednotlivých vyhledávačů (červenec 2006 až říjen 2008)
Zdroj: NAVRCHOLU.cz
Metodika:
Měření bylo provedeno analýzou URL odkazujících na měřené weby. Za příchod z vyhledávače se považuje takový, který vedl k zahájení návštěvy na měřeném webu. Databáze vyhledávačů NAVRCHOLU.cz obsahuje k tomuto dni 654 položek.
Pro analýzu byla použita metodika založená na vytvoření vzorku webů, který vykazuje vysokou stabilitu v čase a je odolný proti působení extrémních hodnot webů se specifickými vlastnostmi. To znamená, že pokud v určité době dojde ke změně naměřených hodnot, je minimální pravděpodobnost, že by to bylo způsobeno změnou ve struktuře měřených webů, a naopak lze vyvozovat, že se jedná o skutečnou změnu v chování uživatelů.
Proto vzorek, z něhož byla naměřena výše uvedená čísla, obsahuje pouze takové weby, jejichž význam nepostačuje k tomu, aby celkové hodnoty nepřirozeně vychýlil směrem ke svým individuálním vlastnostem. V nejnovějším měření bylo do vzorku zařazeno téměř 25 tisíc webů, které odpovídají výše uvedeným kritériím.
Na tvorbě metodiky se podílela společnost Factum Invenio, jedna z předních agentur marketingového výzkumu na českém trhu.
Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Hana Rošická, PR a marketing
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 406, 110 fax 244 003 220
E-mail: rosicka@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz
O NAVRCHOLU.cz
(www.navrcholu.cz)NAVRCHOLU.cz je profesionální nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek. Poskytuje širokou paletu služeb a nástrojů, které jsou nezbytným předpokladem úspěšně realizace a optimalizace internetového marketingu. NAVRCHOLU.cz na českém Internetu působí již od roku 1998 a v současné době monitoruje webové stránky významných firem a institucí, mezi které patří Atlas.cz, Česká pojišťovna, HC Sparta Praha, HVB Bank, Investiční společnost České spořitelny, Český hydrometeorologický ústav, Software602, ministerstva zahraničních věcí, životního prostředí, průmyslu a obchodu, sociálních věcí, Národní divadlo a další.
O společnosti Internet Info, s. r. o.
(www.iinfo.cz)Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z nejvýznamnějších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských a zábavních serverů (např. Lupa, Měšec, Podnikatel, Root, DigiZone, Slunečnice, Bomba), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby pro optimalizaci internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice.