NAVRCHOLU.cz: Nové statistiky měří efektivitu webových stránek
Měřící služba NAVRCHOLU.cz, zabývající se monitoringem návštěvnosti webových stránek, rozšiřuje rozsah svých služeb o další významné statistiky, které uživatelům usnadní vyhodnocování úspěšnosti jejich webů.
20. 3. 2007„Konverzní poměr“ a „Vracející se návštěvníci“ – to jsou nové služby, které se zařadily mezi více než padesátku statistik, jež svým uživatelům poskytuje monitorovací služba NAVRCHOLU.cz.
Konverzní poměr, resp. jednoduchou konverzi, ocení zejména provozovatelé e-shopů. Díky této statistice mohou velmi dobře sledovat, kolik návštěv z celkového počtu dospěje k provedení objednávky nebo k odeslání kontaktního formuláře. Jednoduchá konverze umožňuje zjišťování počtu návštěv, při nichž byla zobrazena některá z vybraných stránek, například nákupní košík internetového obchodu, registrace k odběru novinek emailem nebo přidání názoru. Zároveň je díky této statistice možné porovnat, v jakém poměru je počet takových návštěv vůči celkové návštěvnosti daného webu. Konverze lze měřit na jakékoliv části webu.
Novinkou je také složená konverze, která monitoruje počet návštěv, při nichž byla zobrazena jedna nebo více vybraných stránek v předem daném pořadí.
Uživatel si dopředu navolí cestu, na níž si přeje návštěvníka sledovat (např. od titulní stránky, přes katalog výrobků, kartu konkrétního výrobku až po potvrzení objednávky). Ve výsledné statistice pak získá přehled o tom, kolik návštěv se na jednotlivé kroky této navolené cesty dostalo, tedy i kolik jich vytyčenou cestu opustilo a ve kterém kroku.
Čím vyšší procento návštěvníků v takovém případě dospěje až k provedení objednávky, tím lepší je schopnost webu vést návštěvníka svým obsahem až ke kroku, kdy se stane zákazníkem.
Poslední novinka poskytuje informace o počtu návštěvníků, kteří web navštívili opakovaně. Statistika vracejících se návštěvníků představuje jeden z nástrojů, který uživatelům pomáhá vyhodnocovat schopnost jejich webu návštěvníky zaujmout a především si je udržet.
Tento údaj je vhodné sledovat dlouhodobě, neboť věrohodně odráží spokojenost návštěvníků s webem. Podobné informace jsou důležité nejen ve chvílích, kdy probíhá úprava webové prezentace, ale především při dlouhodobé snaze o vybudování pevné základny pravidelných návštěvníků.
Při vývoji nových statistik byl kladen důraz zejména na požadavky uživatelů a kontinuální rozvoj služeb NAVRCHOLU.cz. „Snažili jsme se vyjít vstříc požadavkům našich zákazníků, kteří měli zájem o podrobnější sledování prodejní úspěšnosti svých webů. Velký zájem byl zvláště o sledování konverzí, jsme tedy rádi, že můžeme nově nabídnout hned dva rozdílné způsoby jejich monitorování,“ vysvětluje první dvě novinky Klára Rožková, vedoucí projektu NAVRCHOLU.cz.
Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Hana Šebelová, PR a marketing
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 130, 110 fax 244 003 220
E-mail: sebelova@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz
O NAVRCHOLU.cz
NAVRCHOLU.cz je profesionální nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek. Poskytuje širokou paletu služeb a nástrojů, které jsou nezbytným předpokladem úspěšně realizace a optimalizace internetového marketingu. NAVRCHOLU.cz na českém Internetu působí již od roku 1998 a v současné době monitoruje webové stránky významných firem a institucí, mezi které patří AAA Auto, Atlas.cz, Auto-ESA, Česká pojišťovna, Český hydrometeorologický ústav, Český normalizační institut, Dopravní podnik hl. m. Prahy, ministerstva zahraničních věcí a životního prostředí, Pioneer Investment a další.
O společnosti Internet Info, s. r. o.
(www.iinfo.cz)
Společnost Internet Info, s.r.o., je pátou největší mediální společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby pro optimalizaci internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice.