Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


NAVRCHOLU.cz: Webové stránky o stavu českých řek sleduje rekordní počet lidí

Návštěvnost webových stránek informujících o povodí českých řek se v posledních dnech kvůli záplavám razantně zvýšila. Ukazují to aktuální statistiky monitorovací služby NAVRCHOLU.cz, podle kterých se lidé nejvíce zajímají o stav na řekách Morava a Vltava.

30. 3. 2006

Zatímco ještě před týdnem se internetové stránky s aktuálními informacemi o stavu českých řek nedostaly ani mezi prvních sto webů v žebříčku NAVRCHOLU.cz, včera se jich hned šest objevilo v první dvacítce a také dnes obsazují přední místa.

V systému NAVRCHOLU.cz je mimo jiné měřena návštěvnost internetových stránek informujících o stavu největších českých řek. V běžném období se jejich návštěvnost pohybuje průměrně v řádu několika stovek návštěv za den, nyní se však zájem o tyto stránky kvůli aktuální povodňové hrozbě prudce zvedl, a to doslova o tisíce procent. Ještě o víkendu navštívilo stránky Povodí řeky Vltavy jen něco málo přes 3 tisíce uživatelů. Dnes jenom do 15 hodiny však shlédlo zprávy o stavu naší nejdelší řeky více než 55 tisíc návštěvníků. Za včerejší den se přitom celkový počet návštěv vyšplhal dokonce až na 68 654.

Počet návštěv za den
Středa 29.3. Středa 22.3.
Povodí Vltavy – Stavy a průtoky 68 654 739
Povodí Moravy – Stavy a průtoky 61 994 513
ČHMÚ 60 961 26 677
Stavy a Průtoky Povodí Labe, s.p. 55 439 617
Povodí Odry – Stavy a průtoky 22 848 132
Povodí Ohře – Stavy a průtoky 16 221 150
Povodí Labe, s.p. 14 862 438

Zdroj: NAVRCHOLU.cz, 03/2006

Návštěvnost všech serverů mapujících stavy na našich vodních tocích vzrostla na současnou úroveň za poslední tři dny. Během dnešního dne největší zájem zaznamenávají stránky mapující chování řeky Moravy, což je zcela pochopitelné, neboť nejhorší situace je v současnosti na řece Dyji, která pod Povodí Moravy spadá. Dlouhodobý průměr návštěv těchto stránek je několik set denně, v neděli to už bylo 1800 návštěv a dnes do 15. hodiny dokonce neuvěřitelných 82 tisíc návštěv.

Zájem o vodní zpravodajství byl natolik silný, že některé weby nebyly schopny nápor návštěvníků zvládnout. Serveru Lupa.cz poskytl vyjádření Zbyněk Adam z Povodí Moravy, podle něhož muselo dokonce dojít k posílení linky u serveru zaznamenávajícího stavy a průtoky řeky Moravy, který byl kvůli vysoké návštěvnosti ve dnech 28. a 29. března extrémně zatížen.

Trend zvýšeného zájmu o informace týkající se počasí zaznamenaly také stránky Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ), které poskytují aktuální meteorologické informace a předpovědi. Jedná se o populární stránky, které se v žebříčku NAVRCHOLU.cz pravidelně umísťují okolo 5. místa, ovšem také v jejich případě vzrostl počet denních návštěv, a to na více než dvojnásobek (z 26 tisíc na včerejších 60 tisíc návštěv).

Růst návštěvnosti vybraných serverů

Statistiky NAVRCHOLU.cz dokládají, že internet jako médium hraje v současné době mimořádně důležitou roli při zprostředkování čerstvých informací, které je schopen přinášet s minimálním zpožděním.

Poznámka: Pro tiskovou zprávu byly použity pouze veřejně dostupné statistiky provozovatelů stránek.

Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Ján Simkanič, Product Manager
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 123, 110 fax 244 003 220
E-mail: simkanic@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz

O NAVRCHOLU.cz
NAVRCHOLU.cz je profesionální nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek. Poskytuje širokou paletu služeb a nástrojů, které jsou nezbytným předpokladem úspěšně realizace a optimalizace internetového marketingu. NAVRCHOLU.cz na českém Internetu působí již od roku 1998 a v současné době monitoruje webové stránky významných firem a institucí, mezi které patří Atlas.cz, Auto-ESA, Česká pojišťovna, HC Sparta Praha, HVB Bank, Investiční společnost České spořitelny, Software602, Armáda ČR, ministerstva zahraničních věcí, životního prostředí, průmyslu a obchodu, sociálních věcí, Parlament ČR, Národní divadlo a další.

O společnosti Internet Info, s. r. o.
Společnost Internet Info, s.r.o., je významným hráčem českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby pro optimalizaci internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice.