Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


NAVRCHOLU.cz: Internetovému připojení kralují pevné linky

Praha, 13. října 2004 – Měření návštěvnosti systému NAVRCHOLU.cz odhalilo, že k připojení na Internet uživatelé využívají především pevnou linku. Mezi poskytovateli připojení pak vítězí Český Telecom a mezi českými městy podle očekávání Praha.

13. 10. 2004

Zářijové statistiky služby NAVRCHOLU.cz (www.navrcholu.cz) nabízejí detailní pohled na to, z jakých typů připojení, od kterých ISP a ze kterých regionů ČR přicházejí uživatelé na webové stránky.

Největší podíl na návštěvách podle typu připojení mají pevné linky (46,5 %), a to včetně bezdrátového připojení. Tento údaj je možné dobře srovnat s počtem návštěv z dial-upu, kde 12,8 % vytáčeného připojení představuje proti pevným linkám necelou třetinu. Další způsoby připojení, jako je ADSL a kabelová televize, zatím v úhrnu mírně přesahují běžný dial-up a rozvoj je stále ještě čeká. ADSL již nepatrně předběhlo kabelovou televizi, ale rozdíl se zatím pohybuje v pásmu náhodných výkyvů. Přibližně 22 % návštěv českých webů přichází ze zahraničních počítačů.

Rozdělení podle typu připojení
Typ připojení Podíl
Pevná linka 40,30%
Mimo ČR 22,30%
Dial-up 12,80%
ADSL 6,90%
Kabelová televize 6,90%
Bezdrátová pevná linka 6,20%
Neznámý 1,70%
WiFi hotspot 1,10%
GPRS 0,80%

Zdroj: NAVRCHOLU.cz, 09/2004

Provozovatelé internetových stránek by měli vědět, jak rychlé a kvalitní je připojení jejich uživatelů, už proto, aby mu mohli lépe přizpůsobit technologickou kvalitu svých prezentací, připojuje svůj komentář David Špinar, vedoucí konzultačního centra Dobrý web (www.dobryweb.cz).

Dominantním poskytovatelem podle úhrnného počtu návštěv českých webů, které z jeho sítě přicházejí, je Český Telecom (Internet OnLine). S mírným odstupem následuje GTS, na třetí pozici je pak Contactel, těsně následovaný společností UPC a Tiscali. Akademické sítě (TEN-155) generují na českých webech přibližně 5 % návštěv. Lze očekávat, že pro některé konkrétní weby s různým zaměřením může být podíl studentů vysokých škol významně vyšší.

Rozdělení podle ISP
Poskytovatel připojení (sí�) Podíl
Mimo ČR 22,30%
Český Telecom (Internet OnLine) 11,70%
GTS 7,40%
Contactel 5,90%
UPC ČR 5,70%
Tiscali 5,20%
TEN-155 5,10%
Czech On Line 4,10%
Eurotel Praha 3,40%
Aliatel 3,20%

Zdroj: NAVRCHOLU.cz, 09/2004

K naměřeným údajům je třeba dodat, že toto pořadí ISP nezohledňuje typ připojení. Český Telecom je silným poskytovatelem jak v pevných linkách, tak v komutovaném připojení i v ADSL, logicky proto vítězí v souhrnném pohledu. Dominantou GTS jsou pevné linky, Contactel se opírá o pevné linky i komutované připojení, naproti tomu třeba UPC nabízí výhradně připojení po kabelové televizi, upřesňuje Ondřej Bojar, analytik systému NAVRCHOLU.cz.

Přehled o regionech, z nichž uživatelé českých webů přicházejí, podle očekávání kopíruje velikost českých měst. Téměř čtvrtinu návštěv obstará Praha, s odstupem následovaná Brnem, Ostravou a Hradcem Králové. Téměř čtvrtina návštěv přichází ze zahraničí. Opět však platí, že na jednotlivých webech zvláště s regionální působností bude rozdělení zajímavější.

Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Ján Simkanič, product manager
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 123, 110 fax 244 003 220
E-mail: simkanic@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz

O NAVRCHOLU.cz
NAVRCHOLU.cz je profesionální nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek. Poskytuje širokou paletu služeb a nástrojů, které jsou nezbytným předpokladem úspěšně realizace a optimalizace internetového marketingu. NAVRCHOLU.cz na českém Internetu působí již od roku 1998 a v současné době monitoruje webové stránky významných firem a institucí, mezi jinými Atlas.cz, Seznam.cz, Auto-ESA, Česká pojišťovna, HC Sparta Praha, HVB Bank, Software602, Armáda ČR, ministerstva (zahraničí, živ. prostředí, průmyslu, sociálních věcí), Parlament ČR a další.

O Dobrém webu
Dobrý web je profesionální poradenské centrum, které spadá do skupiny projektů společnosti Internet Info, s.r.o. Specializuje se na poskytování konzultačních a analytických služeb v oblasti tvorby webových stránek, správy jejich obsahu, internetového marketingu a mnoha dalších oblastí, které s Internetem souvisí. Pro své zákazníky zpracovává studie, analýzy a audity témat, které mají za cíl přinést webovým stránkám maximální možný efekt, zvýšit jejich návštěvnost nebo účinnost, a tím i počet nových zákazníků a obchodní výkonnost. Na základě zjištění pak doporučuje potřebná vylepšení a nebo se na nich přímo podílet.

O společnosti Internet Info, s. r. o.
Společnost Internet Info, s.r.o., provozuje v českém Internetu 10 obsahových serverů, mezi něž patří například Lupa, Měšec, Root, Navrcholu, Slunečnice a další. Pod značkou Dobrý web se také věnuje konzultacím v oblasti webových služeb. V posledních třech letech se pravidelně umisťuje v přehledu nejrychleji rostoucích technologických firem ve střední a východní Evropě FAST 50, dvakrát dokonce na prvním místě v rámci České republiky.