Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


NAVRCHOLU.cz: Seznam je hlavní bránou do českého Internetu

Praha, 2. prosince 2004 — Seznam je jednoznačně nejčastěji používanou bránou do českého Internetu. Z celkového počtu návštěv přicházejících z vyhledávačů představuje Seznam více než polovinu.

2. 12. 2004

Listopadové statistiky návštěvnosti českých webů sledovaných službou Navrcholu.cz opět potvrdily vedoucí postavení Seznamu mezi vyhledávači. Pokud přicházejí lidé na web z nějakého vyhledávače, je jím ve většině případů právě Seznam.

Z celkového počtu návštěv přicházejících z vyhledávačů na české weby totiž Seznam zaujímá více než polovinu (téměř 52 %). Statistiky NAVRCHOLU.cz dovolují tento pohled ještě zjemnit: největší roli ve vyhledávání Seznamu hraje katalog, protože téměř 37 % přišlo právě odtud (20 % bylo výsledkem hledání v katalogu, téměř 17 % pak výsledkem ručního procházení katalogu). Až za těmito dvěma službami je fulltextové vyhledávání s bezmála 15 % návštěv.

Na českém Internetu tak Seznam nemá významného konkurenta. Google se umístil celkově na druhém místě se skoro 22 % návštěv, započteme-li všechny jeho národní varianty dohromady. Třetím nejpoužívanějším vyhledávačem je Centrum.cz se součtem představujícím téměř 8 %. Atlas je s necelými 7 % za Centrem v těsném závěsu. Jyxo se samostatně pohybuje u hranice 2 %, je však třeba připomenout, že právě na jeho technologii pracuje fulltextové vyhledávání Seznamu.

Vyhledávače (listopad)
Vyhledávač Podíl
únor 2004 listopad 2004
1. Seznam.cz (celkem) 48,54% 51,59%
katalog 38,53% 36,66%
fulltext 9,99% 14,93%
2. Google (celkem) 25,46% 21,69%
Goolge.com 16,34% 15,52%
Google Slovensko 1,25% 1,44%
Google Německo 1,62% 0,87%
3. Centrum (celkem) 6,57% 7,83%
mix 3,31% 5,23%
katalog 2,32% 2,07%
4. Atlas.cz (celkem) 6,72% 6,82%
mix 4,09% 4,21%
katalog 2,44% 2,34%
5. Jyxo.cz 0,86% 1,92%
6. Zoohoo.cz 0,89% 1,39%
7. NAVRCHOLU.cz 1,09% 1,25%
8. MSN (celkem) 1,19% 0,95%

* Rozdíl je uveden v procentních bodech.

Z vítězství Google.com nad fulltextovým vyhledáváním Seznamu nelze automaticky vyvozovat, že nejvíce českých uživatelů používá pro fulltextové vyhledávání právě Google. Měřená data pouze dokládají, že české weby jsou více navštěvovány prostřednictvím vyhledávání Googlu než fulltextem Seznamu, svůj významný podíl na tom však mohou mít zahraniční uživatelé.

Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Ján Simkanič, product manager
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 142 00 Praha 4
Tel. 244 003 123, 110 fax 244 003 220
E-mail: simkanic@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz

O NAVRCHOLU.cz
NAVRCHOLU.cz je profesionální nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek. Poskytuje širokou paletu služeb a nástrojů, které jsou nezbytným předpokladem úspěšně realizace a optimalizace internetového marketingu. NAVRCHOLU.cz na českém Internetu působí již od roku 1998 a v současné době monitoruje webové stránky významných firem a institucí, mezi jinými Atlas.cz, Seznam.cz, Auto-ESA, Česká pojišťovna, HC Sparta Praha, HVB Bank, Software602, Armáda ČR, ministerstva (zahraničí, živ. prostředí, průmyslu, sociálních věcí), Parlament ČR a další.

O společnosti Internet Info, s. r. o.
Společnost Internet Info, s.r.o., provozuje v českém Internetu 10 obsahových serverů, mezi něž patří například Lupa, Měšec, Root, Navrcholu, Slunečnice a další. Pod značkou Dobrý web se také věnuje konzultacím v oblasti webových služeb. V posledních třech letech se pravidelně umisťuje v přehledu nejrychleji rostoucích technologických firem ve střední a východní Evropě FAST 50, dvakrát dokonce na prvním místě v rámci České republiky.