NAVRCHOLU.cz: Windows Live Search zamíchal statistikou podílů vyhledávačů
Nejpoužívanějším českým vyhledávačem zůstává Seznam. Podíl počtu návštěv, které jej využívají k vyhledávání na internetu, však pozvolna klesá. A to nejen kvůli již tradičnímu souboji s Googlem, ale v poslední době také vinou zajímavého nárůstu Windows Live Search. Díky němu zřejmě poklesl i podíl Googlu. Vyplývá to z aktuálních statistik měřící služby NAVRCHOLU.cz.
22. 6. 2009Podíl vyhledávače Seznam se podle statistik monitorovací služby NAVRCHOLU.cz za období od října 2008 do května 2009 opět snížil, a to o téměř jeden procentní bod (z původních 60,85 % na 59,89 %). Přesto si Seznam stále drží pozici nejpoužívanějšího vyhledávače v České republice. Ve výsledcích z května 2009 je do jeho podílu nově započítán také portál Zboží.cz.
Po dlouhém období pozvolného růstu zaznamenal Google za poslední sledované období mírný pokles. Zatímco mezi červnem a říjnem 2008 se jeho podíl zvýšil o téměř dva a půl procentního bodu, výsledky statistik z letošního května ukazují pokles o jeden procentní bod. Jeho podíl v českém vyhledávání se momentálně blíží jedné třetině (konkrétně 31,61 %).
Vyhledávač | Červenec 2006 | Říjen 2006 | Leden 2007 | Říjen 2007 | Červen 2008 | Říjen 2008 | Květen 2009 | Absolutní rozdíl* | Relativní rozdíl** |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seznam | 61,10 % | 63,39 % | 62,53 % | 62,30 % | 62,80 % | 60,85 % | 59,89 % | – 0,96 | – 1,57 |
z toho Zboží.cz | – | – | – | – | – | – | 3,25 % | – | – |
23,48 % | 23,85 % | 24,75 % | 28,87 % | 30,16 % | 32,61 % | 31,61 % | – 1,00 | – 3,07 | |
Live*** | – | – | – | – | – | – | 4,47 % | – | – |
Centrum | 5,37 % | 4,72 % | 4,84 % | 3,39 % | 2,86 % | 2,61 % | 1,76 % | – 0,85 | – 32,57 |
Atlas | 2,86 % | 2,38 % | 2,58 % | 1,53 % | 1,28 % | 0,97 % | 0,52 % | – 0,45 | – 46,39 |
Zdroj: NAVRCHOLU.cz
* rozdíl mezi říjnem 2008 a květnem 2009, v procentních bodech
** rozdíl mezi říjnem 2008 a květnem 2009, v procentech
*** Windows Live Search
Aktuální novinkou, která zřejmě ovlivnila výsledky Seznamu a Googlu, je umístění Windows Live Search v žebříčku nejpoužívanějších vyhledávačů. Zatímco ještě donedávna se jeho podíl pohyboval pod hranicí jednoho procenta a v přehledu nebyl uváděn, za poslední sledované období u něj došlo ke skokovému nárůstu na 4,47 %. Naopak podíly vyhledávačů Centrum a Atlas nadále klesají. Větší z nich, Centrum, už dosahuje pouze 1,76 %.
Za rychlým nárůstem podílu vyhledávače Windows Live Search je s největší pravděpodobností rozšíření posledních dvou verzí prohlížeče Internet Explorer, které tento vyhledávač nabízejí v rámci základní instalace. Tím je uživatelům výrazně usnadněn přístup k jeho využívání,
komentuje výsledky měření Daniel Gogela, vedoucí služby NAVRCHOLU.cz.
Metodika:
Měření bylo provedeno analýzou URL odkazujících na měřené weby. Za příchod z vyhledávače se považuje takový, který vedl k zahájení návštěvy na měřeném webu. Databáze vyhledávačů NAVRCHOLU.cz obsahuje k tomuto dni 654 položek.
Pro analýzu byla použita metodika založená na vytvoření vzorku webů, který vykazuje vysokou stabilitu v čase a je odolný proti působení extrémních hodnot webů se specifickými vlastnostmi. To znamená, že pokud v určité době dojde ke změně naměřených hodnot, je minimální pravděpodobnost, že by to bylo způsobeno změnou ve struktuře měřených webů, a naopak lze vyvozovat, že se jedná o skutečnou změnu v chování uživatelů.
Proto vzorek, z něhož byla naměřena výše uvedená čísla, obsahuje pouze takové weby, jejichž význam nepostačuje k tomu, aby celkové hodnoty nepřirozeně vychýlil směrem ke svým individuálním vlastnostem. V nejnovějším měření bylo do vzorku zařazeno více než 23 tisíc webů, které odpovídají výše uvedeným kritériím.
Na tvorbě metodiky se podílela společnost Factum Invenio, jedna z předních agentur marketingového výzkumu na českém trhu.
Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Hana Jarešová, marketingová ředitelka
Internet Info, s.r.o., Milady Horákové 109/116, 160 41 Praha 6
Tel. 277 004 630, 600, fax 277 004 601
E-mail: jaresova@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz
O NAVRCHOLU.cz
(www.navrcholu.cz)NAVRCHOLU.cz je profesionální nástroj pro měření a analýzu návštěvnosti internetových stránek. Poskytuje širokou paletu služeb a nástrojů, které jsou nezbytným předpokladem úspěšně realizace a optimalizace internetového marketingu. NAVRCHOLU.cz na českém Internetu působí již od roku 1998 a v současné době monitoruje webové stránky významných firem a institucí, mezi které patří Atlas.cz, Česká pojišťovna, HC Sparta Praha, HVB Bank, Investiční společnost České spořitelny, Český hydrometeorologický ústav, Software602, ministerstva zahraničních věcí, životního prostředí, průmyslu a obchodu, sociálních věcí, Národní divadlo a další.
O společnosti Internet Info, s. r. o.
(www.iinfo.cz)Společnost Internet Info, s.r.o., je jednou z největších mediálních společností českého internetového trhu s širokým portfoliem služeb. Je vydavatelem známých zpravodajských a zábavních serverů (např. Lupa, Měšec, Root, DigiZone, Podnikatel, Slunečnice, Bomba, Vitalia), provozuje profesionální systém pro měření a analýzu návštěvnosti NAVRCHOLU.cz a pod značkou Dobrý web poskytuje konzultační služby v oblasti internetového marketingu a realizuje studie internetového trhu v České republice. Organizačně zajišťuje také chod sdružení TUESDAY Business Network, které pořádá odborné konference a setkání IT odborníků.