NAVRCHOLU.cz: Seznam obslouží téměř polovinu vyhledávání na českém webu
Praha, 11. března 2004 — Analýza statistik návštěvnosti serverů sledovaných službou Navrcholu.cz za únor 2004 ukázala, že portál Seznam přivedl na webové stránky téměř polovinu všech uživatelů, kteří vyhledávali na webu.
10. 3. 2004Katalog firem, webových stránek a fulltextové vyhledávání portálu Seznam představuje 48,5 % uživatelů, kteří v únoru přišli na webové stránky z vyhledávačů. Portály Atlas se 6,7 % a Centrum se 6,3 % zůstávají až daleko v závěsu. Tři největší portály přivedly na weby sledované statistickou službou Navrcholu.cz (www.navrcholu.cz) 61,5 % ze všech vyhledávajících. Na zbylé české vyhledávače připadlo jen 6,5 %. Z nich ještě 1,8 % ukousl vyhledavač Centra licencovaný na serverech iDnes, IDOS a iHNed.
Vedoucí projektu Dobrý Web (www.dobryweb.cz) David Špinar k podílům vyhledávačů říká: Přes polovinu příchozích nasměrovaly z vyhledávačů na sledované weby podle Navrcholu.cz katalogy a smíšené vyhledávání. To je velký rozdíl proti zahraničním portálům, které preferují fulltextové vyhledávání. Určitě se vyplatí ověřit, zda lze snadno nalézt váš firemní web v katalogu podle klíčových slov.
Mezi zahraničními vyhledávači bezkonkurenčně vítězí Google. Zatímco všechny zahraniční vyhledávače přivedly na české weby 31,9 % vyhledávajících, jen vyhledávač Google obsloužil 25,5 %. Podíl Google je ve skutečnosti mnohem vyšší, protože svůj vyhledávač licencuje dalším portálům.
V únoru došlo k výraznému poklesu přístupů z vyhledávače Yahoo!, které v únoru nahradilo technologii Googlu za vlastní. Pokles nastal také u AOL, které změnilo uspořádání svých stránek v neprospěch vyhledávání. Naopak Seznam posílil, protože se vrátil k české technologii Jyxo, jež je k českým stránkám vstřícnější,
řekl koordinátor projektu Navrcholu.cz Tomáš Krause.
1. | Vyhledávač | Návštěvy z vyhledávače | Podíl |
---|---|---|---|
2. | Seznam.cz | 3 409 048 | 38.53 % |
3. | Google.com | 1 445 848 | 16.34 % |
4. | Seznam.cz (fulltext) | 694 638 | 7.85 % |
5. | Atlas.cz (mix) | 361 478 | 4.09 % |
6. | Centrum.cz (mix) | 292 800 | 3.31 % |
7. | Atlas.cz (katalog) | 215 480 | 2.44 % |
8. | Centrum.cz (katalog) | 205 173 | 2.32 % |
9. | Yahoo.com (fulltext) | 183 892 | 2.08 % |
10. | Seznam.cz (fulltext v ČR) | 161 004 | 1.82 % |
11. | Google Německo | 143 378 | 1.62 % |
12. | NAVRCHOLU.cz | 96 073 | 1.09 % |
13. | MSN.com | 86 689 | 0.98 % |
14. | Zoohoo.cz | 78 761 | 0.89 % |
15. | Jyxo.cz | 75 714 | 0.86 % |
CELKEM | 8 847 890 | 100.00 % |
Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Ján Simkanič, content manager
Internet Info, s.r.o., Na Strži 5, 140 00 Praha 4
Tel. 241 441 695, fax 241 441 697
E-mail: simkanic@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz
O společnosti Internet Info, s. r. o.
Společnost Internet Info, s.r.o., provozuje v českém Internetu 10 obsahových serverů, mezi něž patří například Lupa, Měšec, Root, Navrcholu, Slunečnice a další. Pod značkou Dobrý web se také věnuje konzultacím v oblasti webových služeb. V posledních třech letech se pravidelně umisťuje v přehledu nejrychleji rostoucích technologických firem ve střední a východní Evropě FAST 50, dvakrát dokonce na prvním místě v rámci České republiky.