Nejlepší reklamu má ČSOB a Česká spořitelna
Praha, 5. března 2004 – Soutěž „Nejlepší finanční reklama 2003“ pořádaná finančním serverem Měšec.cz zná své vítěze. Odborná porota jako nejlepší určila spot České spořitelny, čtenářům se nejvíce líbila reklama ČSOB.
5. 3. 2004Když chce finanční instituce uspět s reklamou, měla by propagovat spotřebitelské úvěry. K takovému závěru aspoň svádí výsledky druhého ročníku soutěže o Nejlepší finanční reklamu, kterou jsme vyhlásili v druhé polovině února. Jak hlasování veřejnosti, tak hodnocení odborné poroty totiž na první místo zvolilo ty reklamy, které lákají právě na spotřebitelský úvěr.
Vybíralo se z téměř třicítky spotů, jež se v roce 2003 objevily na televizních obrazovkách a které nominovaly finanční instituce.
Hlasování veřejnosti s převahou vyhrála ČSOB, když získala přibližně čtvrtinu hlasů. Odbornou porotu, složenou ze třinácti zástupců mediálních agentur a novinářů ekonomicky zaměřených periodik (přečtěte si zajímavé komentáře porotců), nejvíce přesvědčila Česká spořitelna. Ta navíc společně s eBankou dokázala zaujmout odbornou porotu a čtenáře zároveň, zatímco třeba MasterCard si získal srdce poroty, ale v čtenářském hlasování se neprobojoval ani do první pětice. Mezi nejlepšími pěti se dále objevily spoty ING, Kooperativy a Všeobecné stavební spořitelny Komerční banky.
Reklama České spořitelny, nejlepší podle odborné poroty, opět rozvíjí osudy postavy Karla, který si pomocí úvěru zařizuje domácnost. Podle odborné poroty jde o vtipnou a originální reklamu šitou na míru českým závistivým sousedským vztahům, jež ideálně vystihuje cílovou skupinu propagovaného produktu
. Spot pochází z dílny agentury Young & Rubicam a je pod ním podepsán slovenský režisér Martin Šulík.
Naopak ČSOB, jejíž spot nejvíce zaujal v hlasování veřejnost, nabízí svůj úvěr prostřednictvím tatínka, jenž sice touží po obří televizi, ale nakonec si koupí jen dvě tužkové baterie. Reklamu vytvořila agentura Ark Thompson pod taktovkou irského režiséra Columa Maguira.
Pro oba spoty je společné, že sázejí na nadhled a humor, což byl asi jeden z hlavních důvodů jejich úspěchu. Humor je ostatně charakteristickým znakem většiny spotů, které se umístily na předních místech. Ať už se jedná o flegmatického rozhodčího od MasterCard, nebo mladíka, co nemůže uvěřit, že krásná dívka za vedení účtu v eBance nic neplatí, či důchodkyni, která přesně mířenou střelou zahanbí i české fotbalové hvězdy sponzorované ING, všechny spoty kromě základní informace zaujmou tím, že umí pobavit.
Absolutním vítězem loňského ročníku byla reklama Komerční banky, která nejvíce zaujala jak čtenáře, tak odbornou porotu.
Partnery soutěže jsou ekonomický týdeník Profit a časopis Osobní finance. Mediálními partnery jsou týdeník Marketing & Media a internetová verze Deníků Bohemia, Mojenoviny.cz.