Dáváme Internetu obsah. Unikátní obsah.


Telekomunikační web roku 2004: Nejlepší jsou T-Mobile a Eurotel

Praha, 1. října 2004 – V soutěži o nejlepší web telekomunikační společnosti, kterou během léta pořádal server Lupa.cz, vyhráli mobilní operátoři. Odborná porota na první místo zvolila internetovou prezentaci společnosti T-Mobile, mezi čtenáři obdržel nejvíc hlasů Eurotel.

1. 10. 2004

Od 11. června do 1. října na stránkách serveru Lupa.cz probíhala soutěž o nejlepší web telekomunikačních společností (viz http://soutez.lupa.cz/). Hlasování probíhalo paralelně ve dvou kategoriích – o pořadí rozhodovala jednak odborná porota a jednak laická veřejnost hlasující pomocí SMS nebo internetového formuláře. Soutěže se účastnilo celkem 16 internetových prezentací nejvýznamnějších telekomunikačních společností v České republice.

Logo soutěže Telekomunikační web roku 2004

Přísným měřítkům odborné poroty nejlépe vyhověla prezentace společnosti T-Mobile. K největším argumentům pro udělení vysokých známek patřil přehledný design, plnohodnotný obsah a dostatečně respektovaná pravidla přístupnosti. Tento web, pod kterým je podepsaný interní programátorský tým firmy, byl spuštěn už v červenci 2002; moderním trendům tedy dokáže čelit více než dobře. V těsném závěsu pak na 2. místě následuje prezentace Tiscali, o 3. příčku se podělil Český Telecom s GTS, jako pátý skončil Czech On Line.

Web T-Mobile

Hlasování veřejnosti, jehož se zúčastnily stovky čtenářů, s přehledem vyhrál web Eurotelu, který v září 2002 připravila společnost Et netera a který odborná porota v soutěži označila za „velmi obsáhlé stránky s nadstandardním množstvím informací a velmi profesionálním designem“. Druhé místo po tuhém boji vybojoval Český Mobil se svou prezentací Oskara následovaný na třetím místě Českým Telecomem. První pětici doplňují T-Mobile a Contactel.

Web Eurotel

„Prostřednictvím soutěže jsme chtěli zjistit, jaký význam přikládají telekomunikační společnosti svým korporátním prezentacím. Rozdíly mezi jednotlivými weby jsou bohužel značné, takže snadno najdeme kvalitní webové stránky vedle zcela nevyhovujících,“ komentuje výsledky soutěže Marek Antoš, šéfredaktor serveru Lupa.cz.

Podle poroty mezi největší a nejčastější chyby soutěžních internetových prezentací patřila nepřehledná navigace, zmatené třídění obsahu, nekonsistentní design nebo malý ohled na technologické možnosti návštěvníků stránek.

Přitom k podobným chybám by vůbec nemuselo docházet, kdyby společnosti své internetové vizitce věnovaly dostatečnou péči. Pro to, aby firma měla funkční web, nemusí nutně objevovat nějaká neznámá, převratná řešení. Stačí respektovat základní doporučení pro psaní webu, znát dobře cílovou skupinu svých zákazníků a přizpůsobit se jejich potřebám, domnívá se Marek Antoš.

Vylosovaní výherci z řad hlasujících čtenářů obdrží hodnotné ceny, které poskytli partneři soutěže: hostingové centrum Ignum, NAVRCHOLU.cz, profesionální systém pro sledování a analýzu návštěvnosti internetových stránek, týdeník Strategie, týdeník Profit a ekonomický časopis ebiz.

Pozn.: Odborná porota weby hodnotila ke konci června 2004 a k pozdějším změnám už podle pravidel nebyl brán zřetel. V průběhu soutěže svůj web inovovaly například Aliatel, SkyNet nebo také vítězný Eurotel.

Hodnocené weby:

Aliatel, Contactel, Czech On Line, České radiokomunikace, Český Telecom, eTel, Eurotel, GTS, InWay, Nextra, Oskar, SkyNet, Tele2, Tiscali, T-Mobile, T-Systems

Hodnotící kategorie/Odborná porota:

Grafické řešení/Pavel Kout – grafik a manažer webdesignerského studia WEBface
Marketingová hodnota/Jan Kučmáš – šéfredaktor týdeníku Strategie
Přehlednost a navigace/Marek Prokop – specialista na vývoj webových aplikací a internetový marketing, vydavatel odborného internetového magazínu Sova v sítí
Přístupnost/David Špinar – vedoucí konzultantského centra Dobrý web
Obsahová kvalita/Patrick Zandl – ředitel společnosti Pipeline, zabývající se propojováním aplikací do mobilních sítí na bázi PR SMS a vydavatel odborného internetového blogu Marigold.cz.

Pro bližší informace prosím kontaktujte:
Ján Simkanič, product manager
Internet Info, s.r.o., Durychova 101, 140 00 Praha 4
Tel. 244 003 123, fax 244 003 220
E-mail: simkanic@iinfo.cz; http://www.iinfo.cz

Lupa.cz
Lupa.cz je jeden z nejstarších a nejznámějších specializovaných zpravodajských serverů na českém Internetu. Jádrem jeho obsahu jsou původní denní komentáře z oblasti Internetu a telekomunikací se zvláštním zřetelem na problematiku poskytovatelů připojení, internetového obsahu, marketingu a e-commerce.

O společnosti Internet Info, s. r. o.
Společnost Internet Info, s.r.o., provozuje v českém Internetu 10 obsahových serverů, mezi něž patří například Lupa, Měšec, Root, Navrcholu, Slunečnice a další. Pod značkou Dobrý web se také věnuje konzultacím v oblasti webových služeb. V posledních třech letech se pravidelně umisťuje v přehledu nejrychleji rostoucích technologických firem ve střední a východní Evropě FAST 50, dvakrát dokonce na prvním místě v rámci České republiky.